Björns

2014-05-19
18:52:00

Brittish Skin Foundation.

Som en liten parantes tänkte jag bara säga att den här bloggens bilder redan är publicerade på bjorns.blogg.se sedan länge under rubriken Vhgujhghh. Det beror på någon av följande anledningar:
 
1. Jag tryckte på "publicera" i stället för "spara som utkast" för att jag har MS i fingrarna.
 
2. Jag tryckte på "publicera" i stället för "spara som utkast" för att jag har ett normalstort tangentbord men klövar i slutet på armarna i stället för fingrar.
 
3. Jag tryckte på "publicera" i stället för "spara som utkast" för att jag 42 år gammal ännu inte lärt mig bemästra en iPhone.
 
4. Jag tryckte på "publicera" i stället för "spara som utkast" för att jag satt och dagmardrömde om en värld utan snus.
 
Ett, fler, eller alla alternativ kan vara rätt. Det rätta svaret publiceras innanför pappret på nästa 100 g chokladkaka av sorten Frukt & Mandel du köper.
Idag ska jag ta er med på en liten tur till det inre av BBK Nacka. Det är postspråk för Brevbärar Kontor Nacka. Vi är ju ett statligt ägt företag som numera inkluderar Danska posten och vi håller för fullt på att byta namn till Post Nord i stället för Posten. Det är mycket förvirrande, särskilt som jag ännu inte kommit över att vi inte är ett verk längre. Drömskt längtar jag dagligen tillbaka till den tid då vi var det kungliga Postverket. De gånger jag svarar i telefon på jobbet glömmer jag hela tiden bort att vi ska svara "Välkomnen till Post Nord" fast vi fått instruktioner om att det är det som gäller.
 
Till och med vår klassiska interntidning Nyhetsposten har genomgått ett namnbyte till det mer internationellt klingande Post Nord News. Efter att vi i japansk anda försökt oss på LEAN med klent resultat räknar jag nu kallt med införandet av mindfullness, mystery shoppers och att alla chefer får titlar som Executive Senior Officer of Command och liknande.
Det var en blöt dag i statlig tjänst och jag var glad att jag hade vindrutetorkare på min YMDV (Yellow Mail Distributing Vehicle).
Äh, nu orkar jag inte prata mer om jobbet. Hemma kunde man lätt tro att vi skulle ha middag för ett barnkalas, men det vara bara Simon som fick bestämma mat (då blir det antingen burgare eller tacos) för att han hade varit duktig och klarat av att bli stucken i fingret av doktorn idag.
Själv var jag inte ett jäkla dugg duktig idag och i stället för att springa rökte jag en cigarett. Min bror hade varit snäll och lämnat cigaretter här när han gick hem i lördags natt, men jag hade gömt dom så listigt att jag bara med Leias hjälp (hur fan skulle jag klara mig utan henne?) kunde finna dem nu när jag verkligen var sugen på en.
Igår fick jag höra talas om en film om Sibiriska mafiasnubbar, regisserad och producerad av italienare från min vän Sebba. Det lät hur lovande som helst och vi skakade hand på att se den var för sig igår. Filmen hette Siberian Education och började riktigt lovande, men tappade farten lite på slutet och sammanfattas bäst som helt okej och sevärd, men saknade det där lilla extra. Ett stort plus för att det förekom stiletter och en bindgalen kvinna som var duktig på piano.
 
Jag tror det var allt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: