Björns

2014-05-16
17:29:21

Unscented lip balm.

Okej, vi måste skynda oss lite med bloggandet eftersom jag inte börjat med middagen ännu, men jag MÅSTE ju ha mitt fredagsbad innan, så är det bara.
 
På bilden ovan ser vi det gamla anrika och av förklarliga skäl K-märkta Boo Sjukhus, numera Orminge Hus. Det var där jag började min karriär som vårdbiträde iförd vita sjukhusbyxor, vit bussarong och högskaftade Doc Martens-kängor med stålhätta. Året torde ha varit 1994 eller 1995 och jag bar på min fritid en rutig blå flanellskjorta till mitt bockskägg och mitt långa hår i hästsvans och jag lyssnade bara på Pearl Jam, Soundgarden, Alice in Chains och lite otippat även brittpopparna Blur. (Det här skrev jag bara för att reta gallfeber på Peter).
På gräsplätten mellan två portar i Sickla Strand fann jag idag blommor.
Vid Ältavägen 102 fann jag träd och en himmel.
Och vid vändplanen på Utsiktsvägen fann jag en magisk stig, full av troll, vättar och levande lergökar.
På Villavägen var det en telefonstolpe som i sista sekunden tog ett steg ut i gatan och fuckade upp backspegeln på min postbil. Tack och lov finns det gummisnoddar.
 
Och apropå något helt annat. När jag gick från Centrum nyss träffade jag en kille som Simon känner, men som är lite äldre. Han verkar vara lite kaxig och tuff, men sedan han fick bullar och saft hemma hos oss en gång är han inte det mot mig längre. I stället gjorde han en high five mot mig (det gick sådär eftersom jag hade händerna fulla av ett besök på Coop och Systembolaget, men ändå) och utbrast högt "Yo, Simons farsa!" Det är tydligen jag det.
Idag är det strålande vårväder ute och alla mina grannar tänder sina grillar med Heinekkenflaskor i händerna och solglasögon i ansiktet, småpratandes om sånt grannar småpratar om. Det är i de situationerna min freakiga sida blomstrar som mest och för att inte behöva interagera alltför mycket gör jag spagetti och köttfärssås inne till mig och Simon.
 
En vacker dag kanske jag står där ute bredvid, men den dagen är inte idag. Jag får dock säga att life är rätt good ändå som det är och i morgon ska vi beställa vigselringar och hänga med brorsan, Lina och Simons kusiner. Bara en sån sak.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: