Björns

2014-05-03
18:07:50

All the pretty horses.

Jag har nu läst klart Guy Delisles fantastiska serialbum "Pyongyang" som handlar om hans vistelse i Nordkorea. Det är helt galet och surrealistiskt och inte så lite ironiskt. I bildrutan ovan tar huvudpersonen del av det tv-program som visas en afton på den enda tillgängliga tv-kanalen.
Igår skulle Leia gästa reggaebandet Lex Dubs spelning på Pet Sounds Bar. Vi värmde upp med mat (jag åt moulles frites eftersom jag numera är belgiofil) på ett närliggande etablissemang och självaste magister Helgesson dök oväntat men högst välkommet upp.
Leis brorson, Simons kusin och min brorsa från en skånsk morsa Alex, var i högform och laddad.
Chrippe och Robban dök upp.
Liksom Lena och Robban.
Sen bjöds det på finfin reggae och Leia körde en låt hon skrivit för ett tag sedan men inte sjungit så många gånger. Det blev succé så klart.
Idag drog vi till skateparken i Högdalen för att Simon skulle få köra lite med sin nya bräda han fått av Alex.
Parken är helt fantastisk och var full av barn, ungdomar och vuxna i alla åldrar.
Simon och Alex gör en "coffin".
Alex glider runt i rampen som ser ut som något från framtiden.
 
Nu är det mest en lugn och lite avslagen lördag som nästan känns som en söndag. Alldeles strax ska Everton möta Manchester City och har en bra chans att cementera 5:e platsen i ligan. Everton är dessutom rivalen Liverpools starkaste hopp om hjälp i uppgörelsen om ligatiteln och varenda Liverpoolsupporter håller på Everton idag. Själv är jag lite kluven, jag unnar verkligen inte Liverpool någon framgång, men vill så klart alltid att Everton ska vinna. Jag tror dom gör det också, med 2-0. Över och ut,
 
Kommentar:
2014-05-04 @ 03:55:55
#1: Danne Magic Oyster MAN

Härligt att se lilllette skrinna omkring på av mig sponsrade gråbetong putsade "pister" ( sorry vet inte vad det heter ) i Hog Wallley........ ser fram emot nästa bok;-)

Svar: Fantastisk insats sponsorn, grymt ställe att skate:a på! 👍😃
Björn

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: