Björns

2014-03-03
19:14:00

Hjulkorsat?

 
Lördag 1/3 2014.
 
18:09: Anländer till Fruängens tunnelbanestation för vidare promenad till Simons gudmors 40-årsfest. Dennis och Leia håller under livliga diskussioner sina telefoner som kompasser i alla möjliga riktningar för att ta reda på åt vilket håll vi ska gå. Jag försöker hjälpa till att höja stämningen genom att dricka en burk öl. Det är kallt om fingrarna, men det går.
 
18:29: Framme vid festen, gör en menal notering om att komma ihåg att ta lite bilder.
 
20:18: Har ätit god mat och försökt delta i konversationen med övriga gäster som alla är okända. Har svårt att avslappnat prata om bolåneräntor, pensionssparande och seniorkonsulter, men glimrar till för en kort stund när diskussionen plötsligt (förmodligen på mitt eller Dennis initiativ) kommer in på vad olika sorters avföring och vomeringar eventuellt kan heta på tyska (ett språk varken jag eller Dennis behärskar).
 
22:17 Funderar på att ge mig in i en diskussion jag inte vet vad den handlar om genom att helt enkelt och med hög röst proklamera att det var jag som tog tabberas på sillsalladen och sedan skröt om det i hela Mariannelund. Hejdar mig och dricker mer öl.
 
Söndag 2/3 2014.
 
00.45:Tar en taxi tillbaka till Orminge och konstaterar för mig själv att jag aldrig kommer att bli vuxen nog för att passa in i vissa sammanhang. Kommer dessutom på att jag glömde ta bilder från festen.
 
01:25: Jag och Leia kommer hem med Dennis i släptåg och löser av farfar som varit barnvakt. Lägenheten står kvar och det mesta av godiset är uppätet. Simon sover. Jag och Dennis beslutar att gå på en 35-års fest som desert till den förra festen.
01:43: Anländer till John där fest fortfarande pågår, blir trakterad en gin & tonic jag behöver båda händerna för att kunna lyfta. Som jag minns det är den väldigt god.
02:16: Umgås
 
02:30: Tycker att tequila nog vore en bra idé och initierar en kavalkad av dylika shots med citron och salt och tvingar med mig de flesta festdeltagarna.
 
04:37: Tequilan är tyvärr slut och jag känner mig tvungen att lämna festen. Är mycket nöjd, framför allt över idén med den mexikanska nationaldryckens förekomst.
 
12:08: Vaknar och tycker inte att idén med tequilashots var lika lysande som jag tyckte igår. Tar en lång dusch med varmvattenstrålen riktad mot den del av kraniet som ondskan tagit i besittnng.
 
13:12: Orkar inte stå i duschen längre, går och lägger mig.
 
18:02: Tillagar 700 gram biff med pommes frites och ett par deciliter bearnaissås. Leia och Simon får också smaka lite.
19:08: Filmtajm.
19:48: Filmtajmens film, Space Chimps. Simon och jag skrattar högt. 
 
Måndag 3/2 2014.
 
05:25: Jobblarmet ringer för första gången på 9 dagar. Om man räknar bort måndag, tisdag och onsdag morgon förra veckan när jag inte kom håg att stänga av det för att vi var sportlovslediga.
 
05:55: Ställer matlådan vid hallbordet för att jag inte ska kunna missa och glömma den när jag åker till jobbet.
 
11:02: Går till Preem och handlar lunch eftersom jag glömt matlådan på hallbordet.
11:16: Äter en ganska dyr bensinmackssmörgås men har svårt att njuta eftersom det känns som en onödig utgift.
12:45: Lägger ut en bild på Långsjön på Instagram som omedelbart blir "gillad" av två tyskar. Den ena verkar bo i Hamburg.
 
16:38: Kommer helt chockad ut från Nacka Simhall efter att ha simmat 1000 meter trots att jag verkligen inte hade lust. Också lite nöjd över att ha bröstsimmat om han farbrorn med simglasögon som trodde att han var världens vassaste crawlare. Fantiserar om att han kanske måste gå i terapi nu.
 
17:12: Äter två stora skålar av Leias fantastiska gröna ärtsoppa. Matron förstörs lite av att Simon bränner sig på soppan och gråter, trots att vi precis innan sagt att han ska vara försiktig eftersom soppan är varm. Annat var det när man själv var liten och verkligen LYSSNADE på allt ens föräldrar sa.
18:05: Tycker att mitt skägg är rätt fint, men bestämmer mig för att straffa mig själv för att jag drack upp Johns tequila i lördags.
18:08: Rakar först av halva ansiktet för att få Simon som varit hemma sjuk att skratta lite.
18:10: Ser ut som en tolvåring igen och glädjer mig över möjligheten att eventuellt få visa leg nästa gång jag handlar Red Bull.
 
19.05: Tänker kort att man egentligen bara borde skriva blogg om man har något intressant att säga, men postar bloggen i alla fall.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: