Björns

2014-03-12
23:58:00

Fläsksylta med svärdssås.

 
Snacka om att tappa stinget. Just nu gör jag allt fel med bloggen och anledningen att jag skriver nu i alla fall trots att jag borde sova är ju för att jag vill hålla den flämtande lågan vid liv. Det här är en ganska normal, cyklisk abnormalitet att posta en blogg alldeles för sent på kvällen och inte ens varje dag längre, men bloggar är som havet, det går i vågor.
 
Receptet för framgång som jag lärt mig under mitt bloggande liv är annars glasklar: Skriv varje dag. Var alltid rolig om du kan. Var ärlig och bjud på dig själv. Posta blogglänken på Facebook mellan 18.30-19.45 när folk har sin schamalagda datortid. Ur led är nu datortiden, ur led är bloggen.
 
Bloggen nådde en slags höjdpunkt för året under sportlovet med fruktepisoderna, då jag verkligen hade gott om tid och var utvilad. Har man tid och är utvilad får man inspiration och skiver bättre blogg, enkel fakta. Nu är vårvinterkoman tillbaka med jobb och allt annat och dessutom inkräktar min nyvunna kärlek till löpning på skrivandet. Jag springer under den tidigare bloggtiden, svettas, stretchar, är trött och somnar sen. Nu är jag verkligen inte på någon elitnivå och skulle till och med akta mig för att kalla mig det minsta vältränad, men jag älskar verkligen at springa och trots att jag saknar tävlingsinstinkt funderar jag på målsättningar.
 
Jag tänker innan sommaren klara av att springa 15 kilometer, det känns realistiskt efter gårdagens 11,2. Jag tänker springa något lopp. Jag gillar egentligen varken tävlingsmoment eller det sociala, men vad fan, nått skit ska man väl hitta på i så här hög ålder och det naturliga valet torde ju vara Midnattsloppet, en mil, inga konstigheter. Men att bara springa Midnattsloppet är ju inte mycket att skriva blogg om sen, så jag funderar en del på att ta det ett steg vidare. Midnattsloppet går ju av stapeln i Stockholm, Göteborg och någon svensk stad till, typ Malmö eller Helsingborg, men det är inte exotiskt nog. Idag såg jag dock att Midnattsloppet även går i Helsingfors i slutet av Augusti och där har vi nog nyckeln till det hela. Finlandsbåt över med keso, morötter och en god bok, en mil löpning mitt i natten i Helsingfors, sedan hotellbaren på Savoy och en båtresa hem när jag sitter och dricker Koff och Jägermeister och pratar med random finnar och tribaltatuerade värmländningar om dataspel, könssjukdomar och stentvättade jeans. Jag har redan sålt in mig själv på idén.
 
Och så nyheterna.
 
 
Nyheterna i dagens upplaga av Aftonbladet domineras inte som man skulle kunna tro av gårdagens dödsskjutning av utrikeskorrespondenten Nils Horner, utan av läsarnas HETASTE engångsligg i sann FIB-Aktuellt-anda, och även lite om det där lilla tjafset i Ukraina. Där typ ett land har invaderat ett annat land. I Europa och nästan EU.
 
 
Och förutom att Angelia Jolie tvingats till ännu en operaton har två skyskrapor exploderat i New York. Den här gången är det dock inte Bin Laden som är skyldig, utan en gasledning, men det går nog att ändra historien angående det om något litet resursstarkt land behöver invaderas. Bara det inte är Ukraina, för det blir så jobbigt att jävlas med någon som är stor och inte har glasögon.
 
 
En fyraårig snubbe i Kina har dessutom snott stålar av sina föräldrar för att kunna lira poker i skolan. Motiveringen lär ha varit att "det ser så coolt ut" när vuxna gör det. Tänk alltså på vad ni gör när era barn ser, jag dricker till exempel aldrig öl i sängen när Simon är vaken.
 
Nu är det dags att släcka ner verksamheten här hemma. Jag tänker gå upp en kvart tidigare och cykla till jobbet i maklig takt i morgon, bara för att inte ha någon bil där när jag slutar. På så sätt kan jag springa hem från jobbet och ha morgondagens löpning avklarad redan när jag låser upp ytterdörren.
 
Men hur går det annars då, blir det några magrutor? Nja, det var aldrig målet, men jag försöker låta bli att äta efter middagen numera. Idag fick jag ett galet sötsug och eftersom det inte fanns varken godis eller chips hemma åt jag en halv burk syltlök. För er som undrar om det är ungefär samma sak kan jag bara svara med ett enkelt nej. Jag längtar efter frukostgröten nu. 
 
 
P.S
 
Grannarna bråkade igår och idag packade snubben in sin dator och några kartonger i bilen och drog. Sorgligt det där, tänk på att vara rädda om varandra om ni har någon att vara rädd om. Kärleken är som en ovattnad lekakula gömd i påsen med M&M:s: ovanlig och svårtuggad.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: