Björns

2014-06-19
19:40:54

Svettiga ryggar i kollektivtrafiken.

Jag fryser ända in i märgen. Kyliga vindar har tagit befälet över min förort och jag kände mig plötsligt nödgad att att fly från tillvaron i tv-soffan och ner i ett varmt bad.
Belgien har under sin första halvlek mot Algeriet inte på något sätt hjälpt till att sprida någon brasiliansk VM-sambavärme och ett evigt sidledsspel som måste få landslagets gamla utskällda Daniel Andersson att rysa av lycka har varit det enda som bjudits vid sidan om straffmålet från nordafrikanerna.
När jag skrev de inledande ovanstående raderna i den här bloggen var det måndag om jag inte missminner mig. Bloggen blev aldrig slutförd då eftersom jag varit så omänskligt trött hela veckan, men Belgien skärpte sig, vände och vann 3 poäng till sig själva och någon tusenlapp till eder ödmjuka bloggtjänare.
 
Jag fortsätter nu och bilden ovan föreställer vår katt Opie som förmodligen besitter något slags decibelrekord i spinnstyrka när man närmar sig och han funnit ett nytt bra ställe att ligga på. Här ett tangentbord. (Leia som är master of fotografering tog den fantastiska bilden).
Häromdagen när jag åkte till jobbet fann jag en föredetta fiskmås som somnat in bredvid liket av sin lika döda unge. Den såg dock lite för makaber ut för att få komma med i bloggen. Någon måtta får det ju vara.  
 
Apropå det här med döden har jag tänkt på den en del den sista tiden och kommit fram till att jag gärna vill leva ganska länge till.
Igår morse satt jag och väntade på första transporten till kontoret med en kopp kaffe i handen. Vi har fått posten senare än vanligt den sista tiden och det är någon ny chafför varje gång. Sommartider hej, hej, som vi brukar sammanfatta det hela.
Igår hade jag även namnsdag. Det firades med lax, färskpotatis (nypotatis för skåningar och annat löst folk), samt min legendariska kalla sås och ett glas bubbel. Om ni undrar vilket bubbel ni ska dricka hela sommaren kan jag avslöja att det är en cava som heter Privat och kostar 89 spänn. Mest bubbel i gomseglet för pengarna som vi brukar säga på Edövägen.
Efter maten hämtade jag upp våra strandstolar från källaren inför den stundande semestern. Jag lyckades baxa upp dem på hatthyllan och var rätt så nöjd med det, när de plötsligt kom i retur som en tappad kortlek av inoljade skivstänger och klippte mig rakt över näbben. Det var fasligt nära att jag strök med, men lyckades undvika en alltför tidig hädanfärd med en något svullen näsrot.
Idag var det väder ute, ett ganska blött sådant också och jag hoppas att det inte var ett omen om vad som komma skall under min semester som börjar nu. 
Klassisk Chuck Norris som fortfarande får mig att skratta högt.
Jag har också lyckats lägga rabarber på en flaska öl av typen stout och med det fantastiska hårdrocksnamnet "Jester King - Black Metal". Tillverkar man en flaska öl och säljer den för 130 spänn krävs det att det finns tillräckligt av nördar och puckon där ute och det bevisade jag just att det finns. Jag ämnar smaka av den nästa vecka med min kompis Hårdrocks-Peter.
Simon frågar ibland om han får ladda ner spel till surfplattan som kostar pengar, alternativt köpa "credits" eller "gems" till något spel för att komma snabbare framåt. Det blir nej för det mesta, men idag ville han ha en app man räknar mattetal på och det är ju något helt annat. Jag tog fram stämpeln märkt "beviljas" som står bredvid den hårt slitna stämpeln "avslag" och lät affären gå igenom. Min lilla matematiker.
Strax innan 14.00 idag stämplade jag ut från jobbet för att inte återvända förrän den 4:e Augusti. 45 dagars härlig ledighet med bröllop, Gotland och Rhodos. Jag har även lovat Simon en sväng till Gröna Lund, så om någon annan med barn i passande ålder ska dit de närmsta veckorna, hojta till, så behöver jag kanske inte dö i spysjuka själv. Puss och kram alla.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: