Björns

2014-04-13
19:12:38

Böööpjjeesd

Och så var söndagen här och snart förbi. Det förtjänar en liten blogg tycker jag, även om bloggandet kommit av sig rejält de senaste veckorna. Jag får ihop en var tredje dag nu känns det som, men det har varit en hel del fotboll på tv och det har varit ganska mycket hårt mentalt slit med det andra skrivandet. Det verkar ju så lätt att bara sätta sig och skriva en roman, men det är det verkligen inte. Jag har nu kommit så långt att jag gjort en slags mindmap med olika kapitel och vad de ska handla om som jag utgår från och då går skrivandet lite lättare. Man behöver inte nödvändigtvis skriva allt i rätt ordningsföljd från början. Jag kompå det här tricket när jag vaknade 02:45 i natt av att Simon var uppe och yrade och satte mig då och skrev fram till 05:00 i morse. Fantastisk tid att skriva på, så jag funderar på att göra det till en rutin att gå upp mitt inatten och skriva i fortsätningen också. Fast jag är lite osäker på hur kroppen reagerar på det, kanske inte med enbart glädje. 
 
Får jag vara så fräck att jag tipsar om den absolut bästa instrumentala musiken jag vet just nu? Jag gör det. Banco de Gaias album "Farewell Ferengistan". Suveränt att läsa och skriva till, ingen distraherande text man kan råka lyssna på heller. Det bästa av allt är det här spåret: Banco De Gaia – Ynys Elen som jag lyssnar på om och om igen.
Igår på eftermiddagen låg tydligen Instagram nere och det är en så stor angelägenhet 2014 att kvällstidningarna skriver om det och att de även lägger ut omröstningar om vad som är det värsta med det. Först blev jag lite matt, men sen såg jag att svarsalternativen var ganska ironiska (hoppas jag) och tyckte i stället att det var rätt kul.
 
Leia och Simon spelar Sims på sina surplattor nu för tiden och Simon behöver lite hjälp med att läsa engelskan ibland. Jag blev inte helt nöjd med att Leia var i stan och träffade en kompis när det blev dags för samtalet om blommor och bin. Jag halvduckade lite och sa att hans Sim:ar skulle kramas och det är ju sant på sätt och vis.
Simons gudfar Dennis som nu är hemma från det stora landet "over there" kom hem med lite presenter till honom igår. En mäktig t-skjorta och ett stort rör Mentos! Simon var glad både över presenterna och så klart över att få träffa gudfar, det blir han alltid.
 
Ny dag, ny judo. Idag var vi i Täby hela familjen. En lite mindre tävling än den igår, men också mer amatörmässig så vi fick vänta rätt många timmar på Simons matcher. Det blev en solklar förlust, en solklar vinst och en tight förlust till på domslut (domaren dömer segern till den han anser varit mest aktiv) i en match där ingen hade fått poäng. Simon fick medalj i alla fall och var strålande nöjd.
På vägen hem svängde vi in på pizzerian i Björknäs och åt lunch. Jag fick en enorm falafelrulle som jag inte orkade äta upp och jag har fortfarande inte ätit sedan dess. När familjen var avlämnad hemma plockade jag med mig jobbkläder, fritidskläder, matlådor och lite annat smått och gott och åkte till jobbet och lämnade av det så att jag kan springa till jobbet i morgon bitti utan tung packning. På så vis har jag heller ingen bil där så att jag kan åka direkt till söder efter jobbet i morgon och börja värma upp inför Hammarbys hemmapremiärpå Nya Söderstadion.
 
Jag passade även på att låna jobbets domkraft och bytte till sommardäck på bilen, det var liksom hög tid, samt bytte ett trasigt backljus. Efter det blev det en sväng till Forum och inköp av nya jeans eftersom alla mina nuvarande är trasiga. Jag köper inte kläder så ofta eftersom jag får panik av att titta i butiker och att jag dessutom inte fattar något av modet. Nu hade jag tur som träffade ett ungt affärsbiträde med trendigt skägg som forstod mig när jag sa att jag hatar tajta jeans mer än böldpest, Kicki Danielsson och Jimmy Åkesson tillsammans. Han hookade upp mig på ett par svindyra, väldigt styva byxor av det för mig totalt okända märket Edwin. Så nu är det jag och Edwin.
 
Det var väl det hela skulle jag tro. Jag märker nu att jag ljög om att jag var proppmätt fortfarande efter lunchen, så jag får nog unna mig en limpsmörgås med prästost och prickig korv i alla fall. Ta hand om varandra där ute i världen och på internet. Puss.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: