Björns

2013-09-28
19:23:00

Där, där vi är för att ingen annan vill vara där just nu.

Apokalypsen är här! Så skulle jag vilja inleda en blogg någon gång, men just idag passar det inte särskilt bra. Ja, förutom att Manchester United förlorade idag, något jag normalt inte har något emot, men nu hade jag ju dom med på så gott som alla spelkuponger. Fast ey, vi är ändå rätt trötta på att läsa mitt malande om olika spelvinster hit och dit, så what the fox.
 
Vi kan i stället prata om det IKEA vi alla tycker så mycket om, för det gör vi ju. Visst, det är segt med alla andra människor man trängs med och köar med, men man får göra det bästa av situationen. Jag brukar titta på alla mina motmänniskor som är där och bli lite upplivad över att min familj, mina jobbarkompisar och alla mina Facebookkompisar både är mycket snyggare och coolare än dom jag trängs med där. För att inte tala om alla bjorns.blogg.se-läsare. Wow. Det känns bra.
 
Vi var i alla fall där idag, en lönehelg och det gick rätt galant. Nyckeln för min del stavas DELAKTIGHET. Jag stod vid olika diskar och pratade med personal och beställde hemkörning av soffor och sängar så det stod härliga till medan Leia hämtade värmeljus, konstiga krokar och överkast. Det enda lilla debaclet var att vi beställde 180 cm sängbotten till vår 160 cm stomme vi hade hemma eftersom jag lever efter devisen "Varför mäta innan när du kan skaffa dig merjobb lite senare". Så nu ska jag antingen ändra måtten på sängbotten eller köpa en ny stomme också.
Mina hantverkarsidor fick komma fram idag igen när jag borrade, pluggade och skruvade upp nya krokar i hallen. Med vattenpass så att man inte kunde gjort det rakare ens med partikelacceleratorn i Cern. Jag funderar på allvar på att lägga ner brevbärandet och starta egen byggfirma. Kanske drygar jag ut inkomsterna med att köra taxi i stan också nu när jag har ångan uppe med bilkörandet.
 
Simon har en kompis här som skall sova över I natt. Det är första gången någon som inte är hans kusiner slaggar här så han är otroligt glad och uppspelt. Till middag var det beställt spagetti och köttfärssås och då kom ju genast ett moraliskt dilemma.
Jag äter ju alltid Barillaspagetti, men nu är ju deras ägare i blåsväder efter lite kontroversiella uttalanden om bögar. Han hade sagt något i stil med att Barilla aldrig kommer att ha en gayfamilj i en reklamfilm för Barilla, vilket var onödigt på flera plan.
 
Dels finns det ju ingen anledning att nedvärdera andra människor, men framför allt är det ju ändå inga andra företag i världen som använder gayfamiljer i reklamfilm, så om han bara tyckt det och hållit käften hade det inte blivit något rabalder eftersom det kommersiella företagen fortsatt att lunka på i den stereotypa världsbild vi är vana vid. Det är ju inte så att det kryllar av yogurtreklam med afrikaner eller reklam för schampo med 12 multivitaminer som irakiska kvinnor löddrar in i håret i, i alla fall.
Nåväl, jag köpte ett annat märke ändå. Och det var helt fantastiskt! Det smakade...pasta.
När jag stod och gjorde köttförssåsen kom jag att tänka på samma sak jag alltid tänker på när jag gör köttfärssås nuförtiden. För något år sedan träffade jag en gammal innebandypolare på Konsum, han har ett smeknamn som betyder fågelläppar, mer vill jag inte avslöja. Hur som helst, han skulle göra köttfärssås och frågade om tips på vad han skulle ha i. 
 
"Ja, tomater till att börja med, krossade och/eller puré?" svarade jag.
"Nää, jag gillar inte tomat" sa han.
"Allright, lök då."
"Nää, jag gillar inte lök heller."
"Hmm..." svarade jag lite förbryllad.
"Vet du, skit samma, jag gillar grädde. Jag kör köttfärs och grädde."
 
Så kan det gå. Nu tycker jag vi återgår till våra respektive lördagkvällar, så hörs vi kanske i morgon igen. Adios.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: