Björns

2013-11-03
11:03:48

Rasputins femte rockad.

Lördag, Alla helgons dag, Hallowen, Simon sover hos en kompis och jag och Leia får göra något själva. Det händer inte så ofta, en kombination av att vi alltid har haft ganska ont om barnvaktsalternativ och att vi är för lata och fega för att be andra om den tjänsten. Skitsamma, igår var det dags för oss.
Eftersom vi skulle på konsert och jag som vanligt var klädd i t-shirt och gympadojor och vi dessutom hade lite ont om tid fick det bli mat på ett ställe utan dresscode och finesser. Fridays vid Östermalmstorg, rödvita dukar, Halloweenutspökad personal och hela baletten.
 
En flaska vin, drinkar, mat och en ny zombie varje gång vi beställde eller fick in något nytt på bordet skapade en härlig förvirring. Men det var gott och vi hade mycket trevligt.
 
Iväg till Berns för konserten med Movits! Vi var ganska tidigt på plats visade det sig eftersom det tydligen var två uppvärmningsakter. Jag ställde mig vid bardisken och väntade tålmodigt på att bartendern inte skulle orka ignorera mig och låta det tiotalet tjejer som kom dit efter mig beställa före längre, som vanligt nu för tiden. Man borde vara Justin Bieber eller ha stora tuttar.
Först värmde Etzia upp tillsammans med Larsa som spelar bas i Svenska Akademien, men idag fixade musiken på elektronisk väg.
Sen körde några rappare som kallade sig "Som fan" och som av publikjublet att döma var kända för en bred allmänhet, men totalt okända för oss. Det kan ha berott på att jag och Leia var ganska exakt dubbelt så gamla som alla andra på Berns och rent tekniskt kunde varit allas föräldrar. Men sånt kan man inte haka upp sig på, Bingolotto, Så ska det låta och boule får vänta några år till, man är inte äldre än de man dricker gin och tonic och mojitos i samma lokal med som jag brukar säga.
Der blogger.
Leia.
Och sedan till slut Movits! 
Jag har ju fullkomligt lyssnat sönder deras två senaste skivor under oktober, men det är ingenting mot hur bra de lät live. Fantastiskt ös och det är något magiskt med saxofon och trombon till rap på norrländska. Bland det bästa jag sett live någonsin faktiskt.
Mot slutet av spelningen körde dom hitten Limosin och alla hade förväntat sig att Frej Larsson från Far&Son och Maskinen skulle gästa. Det gjorde han så småningom, när dom var tvungna att ta låten en gång till eftersom Frej tydligen gått på muggen och glömt komma ut till när han skulle på. Men det var fantastiskt när han väl  var på plats.
 
När spelningen var slut sprang vi direkt ner till garderoben för att hämta jackorna innan det blev kö, det är ju så man gör när man är gammal och rutinerad. Nackdelen var att vi missade Timbuktu som tydligen var med på extranumret. Vafan, extranumner? Har dom sagt att det är slut ska det ju vara slut damn it!
 
Nåväl, taxi hem och det var bara att konstatera att hi haft en mycket rolig kväll.
Ska man gissa någon som möjligen hade det ännu roligare än oss var det nog den som räknade kassan på Berns. 336 spänn för två gin och tonics, jo jag tackar.
Nu börjar vi vakna till här hemma och försökte oss på rysaren Sinister, men den var alldeles för läskig, så nu gör vi romantiska vuxensaker i stället och ni hajar vad jag menar va? Leia dammsuger och jag ska gå och handla kaffe, precis som ni gissade.
 
Och då var väl helgen så gott som slut? Glöm det, nu vankas snart toppmöte i Premier League när mitt Everton möter min brors Tottenham. Vart och hur matchen ska avnjutas är ännu inte spikat, men det är upplagt för tårar och släktfejd, det är ett som är säkert.
Kommentarer:
2013-11-03 @ 17:06:37
#1: JessicaPessika

336 pix för 2 GT är f-n helgerån! Men min egentliga kommentar är faktiskt en fråga; den där "fågelpestvirusmastodontinfluensaförkylningen"...hur länge håller den i sig? Jag tror nämligen att jag ådragit mig samma åkomma...fast i muterad version med hosta istället för snuva. Jag längtar nu efter det där uppvaknandet där jag är redo för stordåd...

Svar: Du kan vara lugn, nu femton dagar senare är jag "bara" slemmig i halsen, i övrigt helt frisk :-)
Björn

2013-11-03 @ 17:31:50
#2: JessicaPessika

Femton dagar?!? Men ta mig till ättestupan ;)

Svar: Jag har redan varit vid den jävla ättestupan och vänt. Jag lovar, livet kommer tillbaka sen ;-)
Björn

2013-11-04 @ 18:05:26
#3: Agnarf Ränksmidaren

En liten fickplunta så slipper man sådana där priser.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: