Björns

2013-05-29
19:36:56

Fire Water Burn

Rock n' roll onsdag. Så här gick den till.
Jag åkte runt i Nacka Strand och lämnade post till dom som betalat dyrt för att få posten tidigt. Inte till mig dock. Tyvärr.
 
Och så hörde jag den här gamla låten på radio: http://www.youtube.com/watch?v=Adgx9wt63NY 
 
Med tyngaste textraden:
 
"Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice,
I'm not black like Barry White no I am white like Frank Black is..."
 
Dessutom träffade jag på Therese på Rosenbergsvägen. Jag glömde ta ett kort, men så här såg hon ut en annan gång:
 
Sen åkte jag till Boo Vårdcentral och tog en massa prover för att tant doktorn skall kunna ringa mig om två veckor och säga att dom inte hittat något fel och att jag är frisk som en nötkärna trots att jag varit trött och haft ont i hela kroppen i två månader, ja ni vet hur det funkar.
Nu kanske ni undrar hur jag kunde fota båda mina armar samtidigt? Undra på ni bara.
 
Hon labtjejen var tvungen att sticka om mig, eftersom det slutade komma blod ur högerarmen. Tydligen hade jag bara en 20 ml i den, men i den vänstra fanns det lite till. Dessutom hette hon Tiia och jag tror att jag jobbade ihop med henne på Boo Sjukhus för ungefär 19 år sedan. Nej, jag var inte läkare då som ni kanske tror, jag var vårdbiträde, men i vita landstingskläder och såg nästan ut som en läkare. Minus att jag jobbade i höga, svarta Doc Martens-kängor, vilket få läkare gör. Få människor över huvudtaget faktiskt, eftersom man blir rätt trött i fötterna efter ett par timmar, dagar och veckor.
 
Hon undrade dessutom om jag återhämtat mig från den stora halkolyckan. Jag blev nöjd och kan inte nog prisa genomsslagskraften och kändisskapet som kommer med en artikel i Mitt i Nacka.
Sen åt jag, Simon, Leia och Simons kompis Linus skitmycket vattenmelon.
Och jag tog ett bad med Knulp och en kopp Everton.
Och min gamla jobbarpolare Magnus kom förbi och snackade lite smörja och drack kaffe. Alltid trevligt att träffa den pöjken!
Det koktes ris.
Det ugnsstektes citronbitare.
Det gjordes gräddfilssås.
Besticken plockades fram.
Päronlättdrycken blandades i en glaskaraff.
Salladen och fetaosten kom på bordet.
Middagen intogs.
 
Nu gäller det att ladda batterierna inför kvällens cupmatch i korpen mot Hobbes Vänner. Ni som inte har något bättre för er kan pallra er iväg till Nacka IP klockan 21:45 och avnjuta den har bloggardiärens fenomenala insats som målvakt i duggregnet och mörkret på grusplanen framför Nacka Simhall.
 
Risken finns att matchrapportsbloggen kommer i morgon då det blir jävligt sent och klockan jävlas redan 05.35 i morgon. Men å andra sidan är det sista arbtesdagen på ett tag, ty jag har sedan kompledigt till den 10 juni. Bara för att jag kan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: