Björns

2013-08-31
10:23:30

Ännu en dag, en annan dag, men samma liv.

Det blev inte så sent igår, jag såg faktiskt inte ens klart på Supercupfinalen mellan Chelsea - Bayern, men det blev tydligen som vanligt, Tyskarna vann på straffar.
Innan fotbollen åt jag och Simon chips och kollade på Scooby Doo och Simon (här höll jag på att skriva han i stället för Simon och då hade väl språkfascisten Peter Bodor sagt något om syftningsfel och att Scooby Doo ville sitta) ville sitta i mitt knä. Det är både gulligt och mysigt, men han (Simon alltså) är så jävla stor nu att det påminner om när fullvuxna katter envisas med att lägga sig i tablettaskar och tomma smörpaket.
 
Jag har lite olika saker jag noterat att jag kan blogga om, men jag är rädd att det här blir en spretig historia utan röd tråd. Skit samma.
 
Snart kommer Simons kompis Linus hit och leker. Som vanligt kommer Simons kompis(ar) märka att Simons (eller Scooby Doos) pappa ligger i badet. Det gör han nästan alltid. Kanske kan jag övertala barnen att leka hos Linus efter lunch, jag är nämligen sugen på att promenera långt idag, gärna bort till Nacka Forum och runda det, det borde bli 13-15 kilometer. 
 
Egentligen vill jag springa idag igen, men vis av tidigare erfarenheter vet jag att någonting i kroppen alltid pajar när jag blir ivrig och inte vilar ordentligt mellan gångerna. Skönt dock att suget finns där!
 
I morgon kör modiga delar av mitt spelbolag Tuffest Viking. 12 kilometer löpning och massa jobbiga hinder som iscontainrar, klätterväggar och simning över Djurgårdskanalen. Själv vågade jag inte ställa upp på grund av axeln. Men axeln är faktiskt på väg att bli bra måste jag säga, jag har varit ganska duktig med gummiband och hantel och jag tänkte köra ett långt pass idag också. Det är skönt att inte längre ha ont hela tiden.
 
I Torsdags hade jag en lång dispyt med en parkeringsvakt från Securitas i Alphyddan. Hon menade att jag inte kunde stå på fel sida av vägen med bilens nos i motsatt körriktning. Det bubblade över för mig och jag förklarade med hårt tonfall att det fantamej var helt jävla omöjligt att ställa sig någonstans överhuvudtaget när man skulle dela post eftersom det var biljävlar överallt och idiothelveten som ställde tre bilar framför varje port dessutom och att det här minsann var min arbetsmiljö och om hon fortsatte vara näsvis kunde hela fakking bostadsrättsföreningen hämta sin frikking post nere på brevbärarkontoret i stället.
 
Naturligtvis var det jag som hade fel, vi på Posten måste ju också följa trafikreglerna, men det är något med parkeringsvakter som provocerar. Jag som aldrig blir arg någonsin annars har en latent vrede som bubblar när det kommer till just det här och det kan möjligen bottna i boten jag fick utanför min egen port när jag bar upp min nyfödda son direkt från BB.
Opie är föresten hemma igen. Han försvann ju direkt två dygn till efter att vi hittade honom sist. Nu får han stanna inne hela helgen så att han fattar vart han bor.
 
Jag har ett problem också, det kan man inte tro när jag målar upp min fantastiska tillvaro i bloggen, men jag har det. Jag har sagt upp Viasatkanalerna eftersom de sällan visar Everton där. I stället satsade jag på streamad fotboll från Viaplay som förra året visade alla Premier Leaguematcher live. I år får de tydligen inte göra det, utan väljer ut en lördagsmatch 16.00 och det är aldrig Everton. Everton får man se klockan 21.00, fem timmar i efterhand och det är ju långt ifrån samma sak.
 
Så nu sitter jag här med skäggstubben i byrålådan och VILL betala för att se Everton men kan inte. I stället är jag hänvisad till piratstreamar med dålig kvalitet, tusen reklambanners och turkisk musik i bakgrunden. Man blir ju lite ledsen faktiskt.
 
Slutligen. Igår föreslog Facebook under "people you may know" att jag och Pernilla Wahlgren nog kunde känna varandra. Det gör vi inte. Jag har dock träffat hennes bror Nicklas och fått en signerad plansch föreställande honom när jag var tretton år och skulle jobba som pepparkaksutsutdelare på varuhuset PUB. En av oss skulle uppträda med sin nya singel där och den andra var utklädd och sminkad som ett grönt troll.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: