Björns

2012-05-12
08:42:49

Superspännande barnvakstbloggen.

Jag fann till slut en granne som hade nycklar till källarförrådet. Det var den andra grannen som också pratar väldigt mycket, länge och gärna, men jag hade Simon och Noer som stod brevid och hoppade och tjoade att dom ville gå till Parkleken, eller Drakparken som den tydligen kallas nuförtiden, så det gick smärtfritt. Jag har mina källarnycklar igen. Vinterdäcken ligger dock kvar och gottar till sig i baksätet på Fiestan för 11:e dygnet i rad, kanske har jag fått ner dom innan helgen är slut.

Simons kompis Noer var som sagt hemma hos oss igår eftersom Gina och Johnny J skulle på Operan. Vi var ute och lekte och plockade maskrosor en stund.


Sen gick vi hem och åt spagetti och köttfärsås. Inte Noer dock som hävdade att han inte tyckte om köttfärsås. "Va?" sa jag, "alla barn gillar ju köttfärssås?" "Ja" svarade Noer, "alla barn utom jag." Så kan det gå. Det bidde köttbullar för honom i stället.

Vi kollade på Bollibompa, Barda och spöket Laban innan det var läggdags.

När barnen somnat sött gav jag Sverige-Rysslnad en chans. Jag har på fullt allvar inte sett en hockeymatch sedan Tommy Salos olycksaliga fladderpucksingripande i OS 2002. Tio år senare var det dags för ett nytt försök, men efter första perioden gav jag upp. Reklam HELA tiden och jag fattar verkligen inte tjusningen med spelet? Visst, det blir fler mål än i fotboll, dom tacklas och är tuffa, men nej. Det är inte min grej helt enkelt. Jag avundas er som faktiskt gillar hockey, det hade varit kul att kunna blåsa upp kvällarna när Sverige spelar till folkfest och adrenalinkick, men jag får ju mitt lystmäte i sommar när Sverige går bananas i fotbolls-EM.

Nä, jag växlade över till min favvodistraktion för stunden nu. Bioshock på X-Box. Som Half Life på den tiden och spelet är väl nästan lika gammalt, men mycket fängslande och bra! Jag älskar att skjuta monster och leta ammunition i olika kassaskåp!

Sen blev det Fringe S04E18 innan nattsömnen. Och sen blev det snabbt morgon när Simon väckte mig och Noer. Vi gick upp och åt Risifrutti och grabbarna tog ett lördagsdopp. Så långt är världen kommen i detta nu.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: