Björns

2012-02-27
21:14:48

Festivalyra.

En måndag är till ända och det är alltid en bra känsla. Jag går framåt med stormsteg på sjukgymnastiken för axeln och värken har mirakulöst försvunnit efter bara ett par veckor. Det sporrar ju så klart ännu mer att skita i att man känner sig och förmodligen ser ut som en gammal tant när man ligger på köksgolvet 05.45 på morgonen och bänder och sträcker på sig. För att inte tala om hur man känner sig när man gör roddövninger med ett rosa gummiband fäst runt ett dörrhandtag. Men är det bra så är det ju bra som jag brukar säga.

Har även hunnit med några besök på den lokala Konsumbutiken (nej, det heter inte Coop, det kommer alltid att heta Konsum eftersom det gjorde det när jag var liten). Jag brukar inleda med den stressade middagshandlingen efter jobbet och när jag sen ätit middag och kommit på allt annat jag också skulle ha handlat blir det en sväng till.

Sedan några veckor tillbaka är alla vägar genom butiken barrikaderade med creme fraicheberg, tacochips och "3 för" av olika läskedrycker. Gula skyltar förkunnar i närheten av alla dessa hinder att det är "Festival yra". Men är det melodifestival i veckorna tolv eller vad det är så är det. Melodifestivalen finns ju faktiskt på riktigt till skillnad från "Fetaostens dag". Den skylten höll på att pajja min världsbild helt. Liksom den med "Ostkakans dag". Har själv prövat på "Folkölens dag" för en massa år sedan och man blev precis så pissnödig som det låter, men den historian kan jag dra en annan gång.

Men, ingen festivalyra som inte för något gott med sig. Idag fick man om man köpte en plastkasse, en stor tomatketchup och en påse tortillachips med tacosmak (ja, jag vet att jag klagade, men det är ju för att jag går på dom där erbjudandena) halva priset på nachochipsen. Fem gånger. Eftersom jag gick humanistisk linje på gymnasiet är min matte lite sådär, men det kändes inte riktigt rätt fast det kändes så rätt.

Kommentarer:
2012-02-28 @ 22:58:23
#1: Gina

Hahaha. Såklart får man saker gratis på KONSUM när jag är tusen mil därifrån! Sjukt roligt.

2012-02-29 @ 14:18:43
#2: Sami

Life is indeed good.

2012-03-03 @ 16:51:52
#3: Björn

Jo, man brukar i regel bli blåst där, så det kändes rätt skönt att gå därifrån som en vinnare :-)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: