Björns

2012-08-30
22:23:07

Jösses Amalia.

Jag är svag för vissa känslor och många olika sociala och mänskliga fenomen, men jag har sällan tålamod att gå på djupet med dem. Men det var inte det jag skulle prata om. Idag. Moving on.
 
Jojo. Fan här sitter man med en sträckning i ryggen som heter duga, två Ipren och ett par glas rosé innanför västen trots att det är torsdag. Alkohol har en otroligt bra smärtdämpande effekt, men man kan ju inte fan dricka vin jämt. Inga fler glas dock, man får ju vara på alerten när Forden drar igång med sitt karaktäristiska morrande, eller jamande om man så vill, 05.35 i morgon bitti. Dessutom vankas en lång dag.
 
Idag har arbetet på Posten i Nacka avlöpt bra, precis som de senaste veckorna, mycket pusslande med kommade ledigheter mellan kammade och utdelade brev, men jag tror vi är på banan.
 
Slutade i vettig tid och hämtade Leia på jobbet i Saltis, trots att det tar 35 minuter extra, jag älskar när hon blir glad när jag frågar om jag skall hämta henne. Att höra glädje i sin livskamrats röst är det bästa som finns. Vi fick hem Simon och åt middag och sen mina vänner, var det dags för Simons debut i Nacka Judoklubb.
 
Simon har länge velat börja med någon kampsport som karate eller kung-fu, men jag tycker hans motorik är lite för dassig fortfarande och judo är bra på att bygga upp motorik. Säger jag för att jag tränade och tävlade i Judo i sju år, jag tog instruktörslicens, domarlicens och funktionärslicens. Men det var 25 år sedan. Vi börjar här och jag kände redan efter första träningen när jag tolkade Simons olika ansiktsuttryck och glädjeyttringar att det här kommer att bli bättre än både innebandy och fotboll för honom. Han får köra allt han vill tills han tröttnar eller min och Leias plånbok är tom, men jag anar på sikt att simning och judo *slash* annan kampsport kommer att vinna.
 
I morgon vankas kvällssittning med alla brevbärarkontor i hela Nacka-området inne på huvudkontoret i Årsta. Ingen dröm att jobba från 05.50-19.30, men jag har ett glapp på en och en halv timme på eftermiddagen då jag eventuellt köper en ny skjora till lördagen i Nacka Forum. Eller så åker jag och hämtar Leia på jobbet. Egoistisk estetik, kontra evig kärlek. Vi får se vad som vinner.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: