Björns

2014-03-14
17:03:39

Bloody you, bloody me.

 
Jaha, då sitter man här vid köksbordet endast iförd en handduk och skriver ett par söta rader till alla er blogglovers där ute. Nyduschad naturligtvis och med en fesljummen öl i skrinet. Jo just det, nu när jag inte håller på med en massa vita månader och skit kan jag ju passa på att fläka ur mig ett par ord om dessa livsavgörande eller livsförkortande drycker också.
 
Idag var jag inne på bolaget i Nacka Forum under dagen och köpte några öl som jag listigt placerade i kylskåpet i lunchrummet på jobbet. Den som ligger i framkant kan rätt så omgående efter arbetsdagens slut få sig en kall burk öl tänkte jag. Anledningen att jag nu sitter och dricker en fesljummen öl i stället har ni väl alla listat ut redan? Exakt, jag har precis varit på vårt lokala bolag och handlat ersättningsöl eftersom min personliga assistent glömde att ta med de kalla ölen hem från jobbet.
 
Shit the same, jag är glad i alla fall. I kväll spelar min bedårande och rakt igenom bättre hälft med sitt band Salt Lake City Social Club på restaurant Snövit på Ringvägen inne i STOCKHOLM och det vill jag så klart inte missa. 
Precis när jag lagt till den här bilden kom jag på att den inte ger er någon hjälp alls eftersom ni inte kan klicka vidare på länken, men om ni i stället åker till Snövit i kväll kan vi diskutera mina bloggskills direkt mellan 5 ögon i stället.
 
När vi ändå snackar öl och sånt funderade jag i duschen ut min topp-5 lista vad gäller drinkar. Jag dricker inte starksprit så ofta eftersom jag efter 25 års träning fortfarande inte riktigt klurat ut när det faktiskt är nog, men OM jag dricker drinkar och det finns ett obegränsat urval ingredienser tar jag dem i den här ordningen:
 
1. Bloody Mary - Alltid nummer 1, man får aldrig nog och kan dricka den vilken tid på dygnet som helst. Det är dessutom en komplett måltid.
 
2. Vodka & juice - Jag trodde att den var utdöd fram till för ett par år sedan, men Leias brorsa och de andra skåningarna visade att den är still going strong, och med en anledning, i de södra delarna av landet.
 
3. Cognac & Champis - Det är inte överdrivet ofta jag har råd att hälla läsk i cognac, men ursprungliga "groggen" var just denna som dracks av storgodsägare och handelsbaroner runt om i Sverige under 1800-talets slut och 1900-talets början.
 
4. Vodka & Red Bull - En stor no-no enligt en och annan, men få saker slår uppspeltheten av att försöka somna för att man är full av vodkan, men inte kan på grund av taurinet och koffeinet i redbullen.
 
5. Gin & tonic - Denna sommarklassiker och pensionärskittlare är tidlös. Vad passar bättre på en charterbalkong, i ett garage, eller på ett föräldramöte i skolan? Classic!
 
Jag har tänkt på en annan sak också. Jag glömmerofta bort att förbereda mig inför sociala situationer. Det kan låta konstigt, men jag är väldigt fast i nuet, de närmaste sekunderna för det mesta,och blir ofta förvånad av att träffa förväntade personer på ett förväntat ställe. Som senast Salt Lake City Social Club spelade på Snövit och deras gitarrist Peter kom fram och hälsade innan spelningen. Jag blev både glad, men samtidigt lite överraskad i någon sekund innan faktumet att jag var där bland annat för att se honom spela gitarr landade i mitt huvud. Därför har jag nu gått igenom listan över de som tackat ja till spelningen på Facebook och ska försöka bli lite mindre chockad när någon helt plötsligt står framför mig.
 
Brådis nu, jag måste klä på mig och sånna saker, kanske äta lite mat också. Kom bara och tänka på de fantastiska orden jag hörde från en kvinna igår som pratade i mobiltelefon med någon:
 
- Jo, jag tänkte ju börja springa. Mmm, ja, men jag tänkte på en sak, har du någonsin sett någon som springer och som är tjock? Nä, precis, därför...
 
Hon har en poäng. Men man kan springa även om man är tjock, det är bara att man får ont i knäna och att det går långsamt. Själv sprang jag hem från jobbet igår, men nu blir det ingen löping förän tidigast söndag kväll. Man ska ju hinna unna sig lite också.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: