Björns

2014-06-10
21:55:03

Badregn 65-7.

05:25
 
Jag vaknade efter att ha sovit på natten och det visade sig att det blivit morgon. Det förvånade mig inte ett dugg.
 
06:20
 
Jag klev in på jobbet 20 minuter för tidigt för att kunna dricka dagens andra kopp kaffe i lugn och ro, men det stod så många pallar med tidningar där som skulle dras ut på lastkajen för vidare spridning till Saltsjö-Boo och Värmdö att jag kände mig tvungen att börja på direkten.
 
06:45 
 
Drack dagens andra kopp kaffe ståendes ute i produktionslokalen trots att det är strängeligen förbjudet. Egentligen.
 
09:35
 
Fick veta att det utöver de två lokaltidningarna fanns ytterliggare en samhällsinformation som skulle ut till alla under dagen. Kommunens invånare måste tydligen få veta hur det går med ombygnationen av Slussen.
 
09:50
 
Fick veta att jag även skulle dela ut extra portar på Kantatvägen. Som en bonus. Tröstade mig med att mina kompisar Anders och Mica i alla fall fick sina brev utdelade av en kompetent brevbärare.
 
09:51
 
Förstod att det skulle bli en mycket lång arbetsdag.
 
 
12:20
 
Skalade av pappret på vad som i min hela föreställningsvärld var en delikat Magnum Mandel, men som i själva verket visade sig vara dess trista, intetsägande och bedragande kusin Magnum Classic. Blev lite upprörd, men knöt näven i fickan och åt upp den i alla fall. Gjorde en mental notering (vilket i mitt fall inte är till någon jättestor hjälp) om att läsa på förpackningen nästa gång. Allt är inte glass som glimmar.
 
 
14:50
 
Bytte t-shitt eftersom det är tropisk hetta i portarna på Sickla Strand och viss till omåttlig mängd mansfukt hade uppstått på överkroppen. Hade dessutom redan druckit upp tre av mina fyra halvlitersflaskor med vatten.
 
18:00
 
Skrev upp jättemycket övertid på överridslistan och gick hem. Eftersom jag jobbat jättemycket övertid och verkligen ville gå hem.
 
18:20
 
Åt en delikat varm smörgås av surdegstyp med dijonsenap, tomat, skinka och mozzarellaost som Leia hade tillverkat. Resten av sommaren ska jag bara äta sådana.
 
 
18:30
 
Laddade upp bilden på Leia och mig när vi båda är jag, för att kunna blogga om den senare. Det där senare är nu.
 
 
21:10
 
Kändisspottade förra justitieministern  och nuvarande författaren Thomas Bodström när han lade ner ett 12-pack ekologiska ägg i sin korgvagn. Själv köpte jag bullar, kakor, festisar och sköljmedel eftersom Simon har skolavslutning i morgon.
 
 
21:11
 
Misstänker att förra justitieministern  och nuvarande författaren Thomas Bodström misstänker att han blir smygfotograferad. Blir lite rädd, men tänker att jag gör det här bara för att Peter Emanuelsson ska tycka att bloggen är bra nog.
 
21:39
 
Tänker att det är väldigt få veckor kvar till jag och Leia ska gifta oss och att jag har tusen saker kvar att göra. Skaffa kostym bland annat. Tar ett bad i stället eftersom det är en dag i morgon också.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: