Björns

2014-04-05
15:19:32

Snusfabriken del 2.

Hej, det är jag igen, ni vet han som har startat en snusfabrik hemma i köket och har en blivande fru och en son som inte uppskattar det. Nu har Simon haft kompisar hemma och de har tävlat i vem som kan stå framför vår ugn där snuset bakas längst tid utan att kräkas. Vem som vann vet jag inte, men det var definitivt inte Viktor, han grejade två sekunder typ.
 
Det här med dofter verkar på något sätt vara ledordet för dagen och eftersom jag ligger lite på minus nu måste jag tydligen göra precis allt Leia ber mig om, så helt plötsligt satt vi i bilen på väg till Biltema, ett av hundratals ställen Leia gillar att planlöst vandra runt på i timtal och köpa saker som är jättebra att ha. Typ påsklämmor och pumptermosar och sånt. När jag ändå var där kom jag på att bilen luktade rätt surt invändigt efter den blöta vintern och att jag skulle passa på och slå till på en ny doftgran.
Det fanns en uppsjö av små tingestar som doftade frukt, jordgubb, citron, mint och allt där emellan. Jag valde dock en liten sko med den exotiska och lockande doften "ocean". Om du inte vet vad "ocean" är för doft kan jag berätta att jag nu har lärt mig att det är exakt samma doft som finns i de där små stenarna som ligger i pissoarer på krogar och offentliga toaletter.
Så nu doftar hela Forden pissoar och då jag även har en liten hammarbyvimpel hängandes från backspegeln tror jag stundtals att gamla hederliga Söderstadion fått ratt och hjul och att jag kör omkring i den.
När jag tog mitt morgonbad efter att ha glömt bort att jag skulle sticka ut och springa som jag skrev om i förmiddagsbloggen passade jag på att läsa igenom detaljplanen för Orminge Centrums expandering jag fått av Abbe och Bosse Ståldal igår. Visionerna ser rätt spännande ut med skyskrapor och hela baletten och jag som är en osentimental framåtskridare hoppas så klart på så mycket förändring som möjligt. Förmodligen slutar det med att vår nyligen köpta lägenhet byggs in mellan futuristiska skyskrapor och att vi i framtiden helt blir utan sol både morgon, middag och kväll, men skit samma. Jag hoppas att det kommer att kännas lite som att bo i rymden (något jag bloggade om igår).
Innan jag visste ordet av var jag även med på ett informationsmingel angående just detta på Folkets Hus i Orminge. Jag sänkte nog medelåldern med ett par år, trots att jag inte är ett purungt exemplar själv längre, men jag lovar, det finns mååååånga människor i Orminge som är äldre än mig.
Dock blev jag ganska besviken. Jag hade väntat mig att någon ledande kommunpolitiker skulle hålla ett eldigt anförande och att sedan lite trädkramare och vänstervridna pensionärer skulle börja gorma och förhoppningsvis också kasta saker, men ack så jag bedrog mig. Det är tydligen nya tider även på lokalpolitisk nivå och hela tillställningen bestod bara av mingel och samtal, inget aldrig så litet och kort anförande. Jag hängde med Abbe och en okänd dam som säkert gått ut grundskolan för över 55 år sedan och småpratade i 40 minuter till jag tröttnade och gick till Systembolaget i stället. Nu återstår bara att gå och handla det Leia, Simon och den övernattande kompisen till honom som tydligen ska övernatta en natt till behöver inför kvällen. Sedan blir det klackarna i taket all night long för mig, för vem orkar vara hemma i det här tobaksinfernot?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: