Björns

2014-04-10
09:30:18

Andelen förnybar råvara i denna förpackning hjälper till att...

Torsdag morgon och den livgivande, fantastiska, underbara och värmande solen är äntligen tillbaka. När jag går in i den fjärde raka dagen av vård av Simon är det lite kluvet, borde han kanske varit tillbaka i skolan idag? Febern är väl så gott som borta, men jag försvarar beslutet med att han fortfarande är igensvullen i halsen, så vi tar en sista dag i återhämtningens tecken och i morgon gör vi ett ryck och avslutar arbetsveckan med att faktiskt arbeta och gå i skolan.
 
Simon som somnade tidigt igår verkar helt plötsligt och till skillnad mot tidigare dagar den här veckan inte vilja vakna och sover fortfarande tungt fast klockan redan är nio. Det behöver han säkert efter att ha haft en bra bit över 40 grader i temp i början av veckan och jag passar på att skriva lite. Jag börjar bli mer och mer övertygad om att jag faktiskt kommer att skriva klart någonting så småningom, även om mitt skrivande är ungefär lika strukturerat som resten av mitt liv alltid varit. 
Jag läser ju alltid flera böcker samtidigt och när jag (de sällsynta gånger det händer) städar börjar jag städa badrummet, akvariet, balkongen och byter lakan samtidigt vilket gör att det drar ut en del på tiden, när jag handlar gör jag ju gärna det i etapper också som ni vet, ingredienserna till en middag kan behöva tre besök på Konsum för att komma på plats och det visar sig väldigt tydligt att jag skriver på samma sätt.
 
Jag har nu ett gäng olika berättelser på gång som jag skriver på vid olika tillfällen och har kommit till ro med att det nu fungerar så och inser också att eftersom jag fortfarande inte riktigt bemästrar skrivandets konst är det bra träning för mig. Och jag skriver faktiskt varje dag nu nästan, ända sedan det av gud välsignade besöket på Nämdö. För tillfället tror jag att den stora berättelsen blir "Brevbärarmannen" som handlar om en fiktiv karaktär vid namn Bellman som börjar jobba på Posten för ungefär tolv år sedan...
 
Igår var annars en produktiv dag här i sjukstugan på ett rent hushållsligt plan. Det grovtvättades mattor som legat på balkongen en månad, det stektes både pannkakor och plättar (som åts med stekt wienerkorv och sirap enligt någon gammal märklig familjetradition från Leias håll), snuset fick några extra timmars torkning i ugnen (inte till Simons glädje), vi åkte till polisen och gjorde ett nytt pass till Simon inför sommarens semester (till Simons glädje) och jag köpte skruvkrokar så att jag kunde hänga upp det nedfallna soppåsehållaren på insidan av skåpdörren i köket igen. Utöver det spelade jag och Simon en hel del FIFA14 på xboxen, så det var en bra dag som ni hör. 
 
Nu har Simon vaknat och jag måste återgå till mitt jobb som barnuppassare, vi får höras lite mer en annan gång.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: