Björns

2013-01-30
18:51:23

Mitten av veckan.

Tillbaka i bloggrutinen igen, en kopp kaffe på maten och sedan slå sig ned vid datorn en stund och skriva några rader. Jag var i Tyresö och delade post idag igen, samma distrikt som igår och idag gick det undan när jag inte behövde leta efter lådorna. Jag misstänker att jag blir kvar där veckan ut, jag skall dit i morgon också i alla fall. Det är kul att gästspela på ett annat kontor och jag gillar verkligen det här kontoret. Tyvärr är det 15-20 minuters längre resväg enkel resa mot vad jag har idag och jag har blivit lite bekväm och bortskämd med 10 minuter till Saltsjö-Boo, Värmdö eller Nacka.
 
Efter jobbet åkte jag till glasmästaren jag blivit anvisad av försäkringsbolaget och bokade en tid nästa vecka för ett byte av sprucken framruta. Snabba och raka puckar från If måste jag säga. Väl hemkommen fick jag avnjuta Leias fenomenala kålpudding, JÄKLIGT gott måste jag tillstå! Jag och Simon bestämde oss för ett parti schack efter maten och dukade fram spelpjäserna.
Precis när vi skulle börja ringde telefonen. Det var från spelbutiken i Forum där vi förbeställt en Skylanders-gubbe för nästan en månad sedan. Den hade kommit en dag tidigare än utlovat och fem minuter senare satt jag och Simon i bilen.
Tunga Eye-Brawl!
 
Det blev inget schackspelande idag så klart, vi får göra ett försök i morgon i stället om vi orkar efter judoträningen.
 
Nu är det två timmar till matchstart, Everton möter W.B.A hemma i ligan och det är verkligen dags för en trepoängare! Jag har haft MÖSSAN och TRÖJAN på mig sedan klockan fem för att dra mitt strå till stacken.
 
Avslutningsvis. Jag är sugen på att börja springa nu, det är den enda motionsform förutom korpfotboll jag gillar, men det är alldeles för halt ute nu när det smälter och slaskar. Kroppen är väl förberedd efter att ha tappat säkert fyra-fem kilo sedan nyår bara genom att inte äta ris, pasta, potatis, bröd och socker. Okej, jag är ingen slav, ibland blir det lite ketchup och i söndags blev det en nybakad fralla till frukost, men annars känns det utmärkt. Som jag tidigare skrivit är jag till och med hungrig när jag vaknar nuförtiden och kan äta frukost regelbundet för första gången sedan lumpen. En typisk frukost består för det mesta av ost, ägg och något korvaktigt. Och kaffe givetvis.
Så var det med det, nu skall jag titta på något barnprogram som heter Labyrinten med Simon, see ya!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: