Björns

2012-11-28
19:12:00

The beatiful onsdag in the rain that we love so förbannat oförbehållet.

Okej. Jag har inte varit mig själv och är det fortfarande inte. Beckmörker, förkylningstider och ihållande regn är inte med på min lista över saker jag blir yster av. Så jag skapar yster. Jag har precis kommit upp ur ett varmt bad där jag läst över sextio sidor i en helt vanlig, enkel, men fängslande kriminalroman som heter Nirvanaprojektet av Stefan Tegenfalk. Jag har de senaste två-tre åren lärt mig uppskatta deckare och inte bara sluka blytunga nobelprisförfattare, en bra mix är helt enkelt en bra mix. Störst cred till min nya böjelse för denna uppblandning av litteratur är Leias brorsas fru Birgit som lånade mig några riktigt bra förrförra sommaren och min gamle kamrat Leif *** fd *** som fick in mig på Leif G.W i samma veva. Guld med vidgade horisonter! Nirvanaprojektet är min andra raka kriminalroman och det får inte spåra ur fullständigt, så efter den här är slut blir det att läsa klart senaste nobelprisvinnaren Mo Yans Vitlöksballaderna och sedan John Irvings Twisted River. Om det inte kommer en deckare emellan förstås.
 
Yster av bara läsning? Naturligtvis icke.  I badet hade jag även sällskap av ett glas sånt här:
Dessutom drack jag en Brooklyn Lager också. nästan bara för att världens främsta bloggare Fredrik Backman alltid dricker den och jag ville prova. Oväntat mycket alestuk över den, men den var god.
 
Jag har köpt hem lite blandad öl i dag eftersom det är en bra onsdag med fotboll och allt. Mer om det snart. Mina ölar:
Jag är också lite yster över att middagen blev så god. Kyckling lindad i bacon med couscous, sallad och en sås på steksky, portvin, grädde och kycklingfond. Stört gott! Fan vad jag kan. Här i matlådan ser det inte lika förföriskt ut kanske.
För det tolfte är jag yster över att jag och min chef suttit och grottat i julen och ledigheterna och personalplaneringen och allt det där. Vi ser ut att gå i land med det även i år, vilket lyfter ett ok från axlarna. Jag klarar inte av lessna hundögon och brustna förhoppningar.
 
Men den största uppspeltheten mitt i regn, snöslask och beckmörker är vid sidan om mina två fantastiska familjemedlemmar Leia (som är galet förkyld, stackarn) och Simon så klart att det visas Everton idag. På en onsdag! Mot Arsenal! Den egentliga anledningen till att det saluteras med öl en onsdag. Jag hoppas givetvis på bra Evertonspel och tre poäng. Men också att jag hittar jordnötterna jag är helt hundra på att jag blippade in och betalade. Hittar jag dom kommer jag att uthärda ett halvår mörker och regn till.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: