Björns

2015-06-17
12:17:07

Knarket gör dig glad och intensiv, knarket sätter guldkant på ditt liv.

När man ska skriva i bloggen för första gången på evigheter är det svårt att inte nämna skådespelarnas svar på mandelkubb - Matt Damon. Men jag ska göra ett försök.
 
För ett par veckor sedan snubblade jag av en slump över en helt fantastisk artist som gör instrumental elektronisk musik som är perfekt att skriva till. Emancipator.
Jag blev som vanligt när jag funnit något nytt i livet mycket uppspelt och beställde genast en cool t-shirt med artisten. Och igår kom den då äntligen, trodde jag.
Först blev jag helt ställd, sen började jag febrilt fundera över vem av mina vänner som gett igen för år av hyss från min sida. 
Men enligt specifikationen på paketet skulle det faktiskt vara en Emancipator-tischa och inte en New Kids On The Block dito. Jag skrattade lite mer, sen bestämde jag mig för att skriva ett mail till avsändaren och för första gången sedan jag var 11 år och brevväxlade med Fredrich Hirshfeld i Botswana, ni vet han som trodde jag var en tjej, tyckte jag var "the most beautiful girl in the world" och försökte impa på mig genom att berätta hur många kor hans pappa hade, författade jag ett brev på engelska.
 
Dear Emancipator store.

Today I recieved the package with my eagerly awaited Emancipator Tree t-shirt, size Large. However I was somewhat surprised when I opened it and found a hiddeous NKOTB shirt, size medium inside. Of course I laughed a lot, since it's a really good joke, and the intern or stoner who was the masterbrain behind it should get all the cred he deserves. However, I can't imagine that neither me, nor any of my friends will ever getting away with wearing it, so it would be nice if you could send me the t-shirt I actually ordered and payed 34.60 $ for.

Sincereley Björn Lette
 
Med reservation för eventuella språkliga fel hoppas jag ändå att det mottages väl och att jag har sån tur att jag får behålla även NKOTB-tröjan. Slut på meddelandet.
Kommentar:
2015-06-17 @ 22:26:20
#1: JessicaPessika

Det här med att jag inte kollat din blogg på evigheter pga lite för mkt i ekorrhjulet men i dag får en känsla för att jag ska besöka bloggen och ser att den lever. Det måste ju betyda att jag är värsta Saida typ 😉 För övrigt är ju NKOTB-tishan kunglig. Vet många som skulle betala dyrt för den!!

Svar: Du ÄR verkligen Saida :-)
Björn

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: