Björns

2014-05-12
17:58:55

Uttryck

Nuförtiden är det ju lite glest mellan bloggarna och jag har full förståelse för att ni tycker det är jobbigt att vänta och refrescha bjorns.blogg.se hela tiden, men det kan inte hjälpas. När bloggen väl kommer är det ju en sedvanlig läsfest och precis som i den gamla ölreklamen (Carlsberg?) "worth waiting for".
 
Waiting for är förresten precis vad jag gör på den inledande bilden i bloggen (ovan), bakom vaktmästeriet vid Nacka Sjukhus. Efter en stund kom självaste vaktmästaren ut med dagens post, vilken jag varsamt tog emot och förde till brevbärarkontoret för vidare transport till Årstaterminalen.
Jag älskar att Simon fick en riktig skateboard av sin stora kusin Alex och jag älskar att Simon åker på den ofta. Det är inte lätt med balansen alltid, men han gör framsteg hela tiden och han ser dessutom cool ut.
På den här bilden ser vi resterna av fläskkarrén Leia grillade till middag igår. Leia är mycket mer fantasifull än mig när det kommer till matlagning (inte just för att hon grillar fläskkarré). Jag roterar mina tio rätter (ungefär) och gör dem på exakt samma sätt varje gång som den sanna hobbyautist jag är, medan Leia hela tiden gör nya kombinationer. Idag åt vi färska championer friterade i sånt där bröd som heter något på japanska, färskpotatis, fläskschnitzel och någon chipottlesås. Mycket delikat och om jag hade lagat maten hade det blivit korv stroganoff, typ.
Det här är min kompis Peters chilifrukt som han odlat fram på balkongen. Den är enligt hörsägen snart redo att förtäras. 
Och det här är Moe Roth som figurerat i en tidigare blogg. Jag saknar honom, det var min bästa morot innan han blev mördad tidigare i våras.
Och i morgon är det dags att arbeta igen. Det blir kul, på jobbet kan man vara sig själv för en stund. Hej.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: