Björns

2014-05-15
10:46:00

Hej, det är jag igen.

Hej, det är jag igen. Jag vill bara prata lite om internet, masspsykos och SD. Facebooksidan som tyckte att alla skulle returnera SD:s valsedlar i ett ofrankerat kuvert utan avsändare så att SDs partikassa skulle urvattnas när de löste ut alla försändelser för 17 kronor styck fick stor spridning igår.
 
Alla antirasisistiska initiativ är ju trevliga, men just det här föll ju på att ingen är tvingad att lösa ut försändelser som eldsjälarna verkade tro. Om ni som köpte idén och resonemanget tänker till lite extra förstår ni ju att det faller på sin egen orimlighet.
 
Tänk om jag hatar min granne och bestämmer mig för att skicka 1000 brev utan porto till honom och han inte hade något annat val än att hosta upp 17000 spänn? Då hade vi nog sett mer av den metoden tidigare och jag hade förmodligen själv suttit och skrivit brev till islamska och kristna fundamentalister kvällarna igenom. Och till de som försöker förbjuda snus.
 
Så är det med sanningar på internet, folk hakar på utan att tänka om det låter bra. Men det finns ju ett gammalt talesätt som säger att "Låter det för bra för att vara sant så är det förmodligen det också."
 
Eller som min vän Robert skrev igår på Facebook angående något helt annat: Faktakollen är bästa kollen.
 
Sen kan man ju som en del skicka tillbaka valsedlarna till SD i ett frankerat kuvert bara för att visa att man tagit ställning och att de kan fara  åt helvete. Det är dessutom bra för Posten om fler köper frimärken, för då gör vi större vinst. Eftersom vi är ett aktiebolag som ägs av staten blir det då mer pengar i aktieutdelning till vår ägare - staten. Som betalar ut partistöd till SD. Så i en riktigt konspiratorisk fantasi kanske just din protestportopeng kom till SD ändå?
 
Närå, nu tramsar jag bara. Att protestera mot skit är bra, tänk igenom vad du hakar på bara så blir det grymt! Puss.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: