Björns

2014-05-17
16:02:20

Brontosaurius Rex.

Tjena. Jag är på väg ner i badet nu för att skriva lite blogg. Den här dagen är smått overklig med klarblå himmel, sommarvärme och strålande sol. Och jag vet ganska mycket om den här dagen eftersom jag upplevt den till fullo. Simon kom in i morse och slet i mig och sa att jag måste komma upp. Jag trodde naturligtvis att jag sovit bort hela förmiddagen och masade mig ur sängen med flera säckar sand i ögonen och vinglade in på Simons rum där jag fick en Xboxkontroll i näven eftersom det vankades match mellan Everton-Arsenal i FIFA14. Simon ska alltid vara Everton eftersom dom har Ross Barkley, världens bästa fotbollsspelare. Han tycker dock att det är lite märkligt att EA Sports inte gjort honom lika bra som Messi i spelet, men ibland blir det ju lite fel.
 
Ganska snart fattade jag dock att klockan var 05:07 denna vackra morgon och att det förmodligen kunde ha något att göra med svedan i korpgluggarna. Matchen sköts fram några timmar och jag sov ikapp lite på soffan innan jag fick stryk med 5-0 och 3-0 och sedan inte ville spela mer.
I stället åkte hela familjen till stan. Jag och Leia skulle prova och beställa ringar, vi hade kommit överens om enkla ringar i silver (trodde jag) men det blev ganska precis tvärtom. Å andra sidan planerar jag bara att gifta mig en enda gång, så det får det vara värt. 
Etter att vi ätit lunch på något grekiskt hak åkte vi till ett serietidningsantivariat i Gamla Stan och köpte lite schyssta Tintin-album till Simon. Och åt glass naturligtvis. Det var mysigt att vara turist i sin egen stad en stund.
 
Nu vankas middagsförberedelser eftersom Claes, Lina, Emma och Alva kommer hit på den uppskjutna Annandagsmiddagen. Lutfisken ska lutas, korven ska stoppas, grisfötterna ska syltas  och gröten ska kokas. 
 
Avslutningsvis vill jag bara önska alla god fortsättning och ett gott, halvgammalt år.
Kommentarer:
2014-05-17 @ 16:11:03
#1: Fru Glidberg

En härlig dag kan aldrig börjas för tidigt ;)

Svar: Så sant 😃
Björn

2014-05-17 @ 16:52:09
#2: Anna

Finns det någon betting-sajt där man kan satsa några tusen på att ringarna ligger kvar på diskbänken på bröllopsdagen (förutsatt att du själv är ansvarig för dem)? Fast det kanske inte blir så höga odds på det? För övrigt så kan det inte finnas för många ANNAndagar på året att fira, min kompis Anna o jag hävdar att de är till för oss, så minst en skål får du och din bror tillägna er gamla gråhåriga tant-kusin!

Svar: Haha, tror knappast jag blir betrodd med ringarna 😃 Och en Anna-skål blir det givetvis!
Björn

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: