Björns

2014-03-28
11:59:48

Frikyrkopastor Geir Savås största glädje.

 
 
Nämen hallå, vilket jäkla väder vi har hörrni! Strålande sol och fågelkvitter bakom varenda hörn. Till råga på eländet är ju underteckand dessutom ledig sedan igår och har således en fyra dagar lång helg att vila kropp och själ under. Om några timmar sitter jag på en Waxholmsbåt på väg mot okänd mark i Stockholms skärgård för en helg med laptopen och förhoppningsvis fortsatt övande i skrivandets svåra konst. De flesta som läser den här bloggen vet ju att jag åker iväg ett par gånger om året för att få lite ro i sinnet och kanske skriva en och annan rad.
 
Det här med skrivande är ju djävulskt svårt för mig om det inte handlar om bloggen. När jag skriver blogg rinner det på som om det var det naturligaste i världen att skriva, men när jag vill försöka skriva annat låser det sig ofta som en stor jäkla knut i fingrar och huvud, så jag hoppas att det är en träningssak, att det handlar om att kämpa och ta sig tid.
 
 
Först hade jag inte ens tänkt ta med mig någon bok bara för att alternativen till att skriva skulle minimeras, men sen ångrade jag mig och tänkte att en biografi på buss och båtresa kanske kan fylla sin funktion ändå.
 
 
Uppspelt som en lite pöjk den första skoldagen håller jag nu på att packa för fullt och har till och med gjort mat som ska gå fort och värma. Vad passar bättre på en ö i skärgården än korv stroganoff och lite godisbilar till efterätt?
 
Det var väl det hela, jag återkommer på söndag med en lång fin blogg full med idylliska bilder och förhoppningsvis något annat lite mer välskrivet att hänga i julgran. Simma lugnt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: