Björns

2014-06-15
12:14:00

Ett parti Yatzy med Stalin och Mao.

 
Om man till exempel tar en dag som den i förrgår, kan man enkelt konstatera att den inte inföll idag. Det är ungefär i linje med vad jag brukar, dels anta och dels tycka om saker. Jag förhåller mig till oregelbundenhet ungefär på samma sätt som en spor från en fårticka förhåller sig till en plastblomma i trä. Om man nu ska klyva hår. 
Den här pandan i torkskåpet har egentligen inget att göra med det jag tänkte skriva nu, men det är en fin bild. Det jag tänkte komma till var Facebooks fantastiska träffsäkerhet vad gäller förslag på grupper som förmodligen passar mig. "Flygfotografering med radiostyrd helikopter" och "Lantbrukare som fått nog" är båda två förslag som är skrämmande spot on. Hur Mark Zuckerberg och hans stab på Facebook har kunnat ta reda på så mycket om mig är både obegripligt och lite kusligt.
Anyway. I förrgår var det första gången under 13 år som brevbärare som jag såg fler bilar med Lettiska registreringsskyltar än Svenska på ett arbetspass. Jag kan inte annat än att referera till 46:an, Skuru, som lilla Riga framöver. Förmodligen håller hela området att rasa ihop, sett till renoveringsbehovet.
 
På Systembolaget i Orminge Centrum hade någon bytt ut alla mina ordinarie alkoholnasare mot betydligt yngre och oerfarnare diton. Jag tror att fenomenet kallas sommarvikarier. Sommarvikarier är pretty fakking allright, det är ju de som gör att vi vanliga männsikor får vår välförtjänta sommarsemester. I mitt fall 45 dagar i rad med start på midsommarafton.
 
Och appropå sommarvikarier ska jag själv lära upp min stand-in under nästa vecka. Jag kan inte minnas sist jag lärde upp någon till brevbärare från grunden, men det är förmodligen bra att jag gör det själv så att snubben får lära sig av en riktig yrkesman.
På fredagkvällen när Leia som vanligt var borta och gjorde annat kom en trio bra grabbar över till mig och Simon och kollade på fotboll. Det är de som sitter på bilden; Johan, Dennis och min bror Claes. Det kan vara lite svårt att uttyda ansiktena på dem eftersom jag la på så många filter på bilden, men tro mig, det är för allas bästa.
Igår var det trädgårdsfest hos Gina och John. Jag och Simon var där en sväng och spelade fotbollskrocket och umgicks. Fint väder och mycket trevligt.
Och Simon fick hoppa studsmatta.
Erika med lillvargen och Jocke med Bronxkepan softar i skuggan.
Eftersom jag gärna vill vara med själv på bild snodde jag en som Pernilla tagit. På den ser man tydligt att Peddes timmar på gymet betalat sig bra, samt att min diet som går ut på att inte äta mat också betalat sig.
Nu är det snart dags för sopplunch här hemma för de gäster Leia bjudit in. Jag har redan tjuvsmakat på gulaschen och den är magisk. Så, nu kan i återgå till er Söndag, tack för att jag fick störa lite.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: