Björns

2014-04-05
08:24:00

Snusfabriken.

 
God morgon. Hur jag mår? Jovars, det är bra, lite kallt om fötterna bara eftersom Leia har balkongdörren på vid gavel och springer runt och tjatar om någon outhärdlig stank och att jag fan får betala hotell för henne och Simon i natt om det här ska pågå. 
 
I morse satte jag igång med snussatsen jag hade beställt och efter att ha väckt hela familjen när jag elvispade runt saltlösningen i råtobaken skjusade jag in burkarna i ugnen för vidare bakning. Leia hävdar att det nu stinker så mycket här hemma att det inte går att vara här, men själv har jag en lite mer avslappnad attityd och kallar det hela för doft, eller arom. 
 
"Hur länge ska det här pågå egentligen?"
 
"Inte så länge, första bakningen är 24 timmar."
 
"Ett dygn?! Och du ska inte ens vara hemma själv, du ska sitta på Stares balkong och dricka öl hela eftermiddagen och sen vara borta på fest hela kvällen?"
 
"Ja, men, så farligt luktar det ju inte? Väl?"
 
"Det går knappt att vara här! Du får betala hotell till mig och Simon! Och nästa gång får du göra det här hemma hos Peter, det var hans idé!"
 
Jag tycker så klart att reaktionen är lite överdriven och om man ska köpa hotellnätter varje gång man gör eget snus blir det ju inte särskilt billigt. Fast det skulle så klart vara roligt att skriva en recension på snusleverantörens sida:
 
"Snuset var lätt att tillverka och smakade mycket bra. Sammanlagt när man bakade ihop råtobakpaketet med hotell och restaurangbesök för sambo och barn blev priset ungefär 97 spänn dosan, vilket jag dock tycker är i mesta laget."
 
Äh, hon vänjer sig säkert. Nu ska jag sticka ut och springa, om än lite motvilligt. Jag kommer att sakna den här doften.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: