Björns

2014-04-20
10:56:21

Från ovan.

 
Badplatsen vid Glasbrukssjön från berget ovanför. Hit brukade jag gå kalla vintetdagar på helgerna när jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar och behövde vara ensam och tänka över livet och alla dess obegripliga gåtor och passager.
 
Allt blir vackert sett från en höjd, men idag när våren stormar in med full kraft och jag försöker klura ut vilka fåglar som sjunger högst och jag precis sett årets första fjäril, då fylls kroppen av en nästan fullständig ro. En ro jag annars saknar nu när jag helt fått nog av mänskligheten och smyger som en spion runt i buskarna för att slippa träffa grannar och folk jag känner när jag går och handlar och sedan hem igen.
Jag är egentligen inte heller den som måste ut till varje pris för att solen skiner, jag blir glad ändå när den gör det även om jag är inomhus. Att som katten Jax få ligga på en solvarm säng och läsa och ha tid för det när det är helg är en av de bästa känslorna jag kan känna.
Det sägs att nästan 10000 bajare gick från Medborgarplatsen till Nya Söderstadion i måndags, det var ett gediget tåg och en storslagen final för mig, jag tror nämligen inte att det blir någon mer match för mig där. Trots fullsatt och storseger kunde det lika gärna varit SM i kubb för mig, jag har tappat suget, uppspeltheten och känslan jag kunde känna förr om åren när Hammarby spelar.
Många tappade sugar blir det, men jag har haft en fin påsk med Leia och Simon, film, Monopol och god mat. Och mycket läsning. Bra så.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: