Björns

2013-05-28
17:24:00

Dagens kortblogg i kortform.

Så här såg jag ut när jag firade att jag blivit 40 bast. (foto: Jörgen "Jyrx" Otterstål.)
 
Och nu dagen i kortform:
 
Dagens replik: "Man tackar så ödmjukast!" Komikern, Benny "Xerxez" Haag till sin brevbärare Björn när han fick sin post.
 
Dagens ordväxling på Coop: "Här har du ju öl. Fast du kanske skall ha sådana där starköl?" "Ja, jag skall ha starköl!" Ett äldre par diskuterar vid frukt & gröntdisken.
 
Dagens sämsta: Att Leia är helt utslagen av värk och ont och skit och helvete efter sin axeloperation. Jag blir ledsen.
 
Dagens sämsta nummer två: Peace & Love-festivalen i konkurs och Leia är besviken som fan eftersom Svenska Akademien skulle ha spelat där.
 
Dagens sämsta karaktär: När jag inte kunde hålla fingrarna borta från en iskall Red Stripe i kylskåpet nyss.
 
Dagens svettigaste: Portarna i Sickla Strand med stekande sol och dubbla lokaltidningar.
 
Dagens svettigaste två: Tvättsugan som pågår för fullt på Edövägen.
 
Dagens mest glädjande musik på Rockklassiker: En gammal Scorpionslåt jag inte hört på längre. Tror den heter "No one like you". Högstadienostalgi.
 
Dagens lamaste hyresvärd: Wallenstam som fortfarande inte lagat tvättmaskinen i tvättstuga 1 som felanmäldes i Mars, för över två månader sedan. Förmodligen kommer dom jättesnabbt och fixar den nu när vi röstat igenom ombildning till bostadsrätter. Not.
 
Dagens middag: Tonfisksallad. Igen. Man måste äta det när det är varmt.
 
Dagens minst utvilade brevbärare. Förmodligen han som sov i knappt fyra timmar och kommer att somna som en baby när tvätten är hängd.
 
Dagens sista rad i bjorns.blogg.se: Den här.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: