Björns

2013-06-28
23:37:58

Semesterfiraren.

 
Vi kan väl inleda fredagen och semestern med lite blödighet och känslosnack?
 
Ni vet när en jobbig grej skavt i en ett tag och man tänker på den nästan hela tiden och man vet att man borde säga eller göra något i stället för att stoppa huvudet i sanden och hoppas att det bara skall försvinna av sig självt och man till slut fattar mod, blundar och rycker av det där sega plåstret av tankar och magklumpar och sedan hoppas allt skall bli bättre och man får ett kvitto nästan omedelbart på att man handlat rätt och allt verkligen blir bättre, känns bättre och livet får tillbaka några färgnyanser och man känner nästan fysiskt hur hjärtat blir lätt som en bomullstuss och det kommer tårar för att man slipper klumpen och för att man blir rörd och glad och att allt har vänt, eller att åtminstone något har vänt, den känslan ni vet?
 
Jag har precis haft den. Magiskt. Livet. Det kluriga, svåra, jävliga, underbara, vackra livet.
 
Annars har jag jobbat sista dagen innan årets semester och kan numera titulera mig själv semesterfirare. När jag svettades ut för sista gången på ett tag nere i den kokande grytan som kallas Sickla Strand fick jag hela tiden doften av de här underbara blommorna i näsborrarna.
Det är välkända buskar som luktar fantastiskt, typ jordgubbe och alla vet vad dom heter, men jag har glömt det.
På fredagar bjussar min chef på godis och jag skalade och lassade in en sån här goding medan jag körde postbilen. Tydligen måste man skala dom två gånger vilket jag upptäckte när det ilade i emaljen.
Jag upptäckte också att min telefon tagit 16000 bilder GENOM bröstfickan på brevbärare t-shirten. Man anar en ratt och mitt bleka knä. 
Sen åkte jag förbi Mekonomen och kollade om mina länkarmsbussningar hö/vä bak hade kommit trots att jag inte blivit notifikerad via sms som utlovat. Det hade dom, så i morgon blir det verkstadsarbete. Jag skall försöka låna ett blåställ så att i alla fall något barn kanske blir lurat att jag kan något om bilar och inte bara står och tittar på när Magnus jobbar.
Jag kompade ut rejält mycket tidigare än jag skulle slutat och jag och Simon inledde semester och sommarlov med det numera dagliga doppet i Glasan.
Det är faktiskt hyfsat varmt i vattnet nu.
Och idag hade vi till och med frukt med oss eftersom det är först då det är sommar på riktigt. Nästa vecka drar vi i en högre växel om vädret håller i sig och då är det kylväska och ihoprullade mjuka tunnbröd med ost och skinka, apelsinsaft och kanske några melonbitar som gäller när vi drar och badar.
Leia var ute med jobbarkompisar och jag och Simon grillade spett och åt på balkongen.
 
Fredagen som började i jobb och slutade i semester avslutades med Lego Batmanfilmen och tre FIFA13-matcher på x-boxen. Nu känner jag ett litet sug och det bör man ju inte ignorera, så jag skulle tro att ett överblivet grillspett snart kommer att kliva in i handlingen. Adjöken.
Kommentar:
2013-06-29 @ 10:22:45
#1: Anna

Smultronjasmin. Fantastiska, allra helst kvällstid! Ha en riktigt härlig sommarsemester!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: