Björns

2013-07-31
13:18:16

Onsdag en la Playa del Glasbrusksjöninho

Japp, beachlifet var tillbaka i full effekt idag efter två dagar av mulenhet och regn. Vi hatt fått med oss grannbarnen och en annan av Simons kompisar och har brett ut oss som om vi skulle bosätta oss här vid  Glasbrukssjön.
Solglasögonen är av okänt ursprung, märke och pris. Dom låg i en bandyportfölj jag och Dennis fick i 40-årspresent av Knarre. Linnet är av okänt märke, två för 149 på Intersport i Malmö förra sommaren. Jeansshortsen är av märket Jack & Jones.  De tufft slitna hålen på knäna är resultatet av naturlig förslitning och ingen medveten modegrej. Pris okänt, men dom är förmodligen inhandlade i Simrishamn eller Ystad för två sommrar sen. Flip-floptofflorna är bara gamla och krokodilen som väntar tålmodigt på mun-mot-munmetoden kostade 79 kronor på en "fyndaffär" i Färjestaden på Öland. Slut på moderapporten.
 
Det blev en lång och sen natt för den här bloggaren och resultatet är nu de elva inledande sidorna på den spännande berättelsen om Björn som jag jobbar på. Världen darrar av spänning.
Ser ni tanten i rullstol föresten? Eller, klart ni gör, bilden föreställer ju en tant i rullstol. Det både spännande och lite mystiska med det här är att hon bor på min gata och jag fick syn på henne mitt emot Bygg-Ole vid Skvaltan, svischandes fram i en rasande fart. Hade hon rullat nästan en mil på motorvägen för att köpa mollyskruv eller ett vattenpass? Vem vet.
 
I övrigt funderar jag på att sitta hela dagen här med linnet på. Vad är egentligen poängen med att pressa och jaga sol och en jämn bränna de få solmånader vi har när man ändå ser ut som ett bagarförkläde igen efter vintern. Och vem ska bli oattraherad av min selektiva solbrändhet när jag i augusti bara har färg på armarna och flinten? Leia? Hon har redan gjort sitt val och får stå sitt kast när vi kryper ner under täcket i höstrusket.
 
Nä, nu ska jag nog ta ett dopp trots att det börjat blåsa lite. I kväll blir det lite tidigare sänggående eftersom jag ska ställa klockan på 04.50 i morgon bitti. Man vill ju inte gärna missa  träningsmatchen Everton-Juventus på Everton-TV klockan 05.00. Sådana tider blir det när ens favoritlag åker på träningsläger i San Franscisco.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: