Björns

2013-01-29
21:58:00

Nämen vilken bra tisdag!

Nu sitter jag här, osedvanligt nöjd efter att ha fått mitt beniga arsle ur vagnen och fixat ett och annat. Dagen började på något ovan ort när jag inställde mig för tjänstgöring i Tyresö. Jag tror att jag delade post på det kontoret för en fem år sedan ungefär, då blev det Älta och Stensö. Gettobrevbäring i stora höghus. Idag var jag befordrad eftersom dom hade tio man sjuka och behövde en erfaren villabrevbärare, och det är ju som bekant jag. Jag swischade runt på femtio, Trollbäcken och slirade och letade mig fram i snömodden. Jag hittade till slut vartenda låda och han till och med hem i vettig tid. Well done Björn! Om bara fler smyckade ut sina brevlådor som den här vore jobbet dessutom ännu trevligare:
Efter jobbet hämtade jag Leia i Forum och vi ringde hem Simon och han och jag gick sedan ner till Zoo-affären och shopppade loss lite livsnödvändiga dödskallar och akvarieväxter och nu verkar det banne mig som det blir sjösättning av fisk till helgen!
Simon snodde min kamera direkt efter att den här bilden togs och kom tillbaka och frågade: "Pappa, är det här bloggmatrial?"
"Nej kära barn, det är vår tvättkorg, uppifrån....men å andra sidan..." Det blev bloggmatrial.
 
Jag tillredde en trevlig måltid bestående av söndagens rester, pannbiffar i löksås. Precis när maten var klar ringde Dennis på för att lämna tillbaka en bok och blev även han inblandad i restätandet. Efter maten gick jag ner till centrum och köpte en stock snus och morgondagens middag tillsammans med Dennis och hemkommen därifrån sprang jag upp och fixade en akuttvättid för att tvätta en matta och Simons vantar. Hans vantar hade surnat så till den grad att man trodde någon spytt i dom, men nu luktar dom sommaräng igen.
 
Jag pratade med försäkringsbolaget om bilrutan och försäkringen täcker tydligen sprickan och jag har dessutom så mycket i min självriskpott att jag får en ny ruta för exakt noll spänn. Trevligt, trevligt.
 
Och finalen på denna händelsernas dag. Äntligen blev det klart med flygbiljetter för mig och Kenneth till Liverpool i Mars och drömmen om Everton-Stoke kryper allt närmare en verklighet. När allting var beställt, bokat, betalat och klart visade det sig att det är påskhelgen vi åker. Lyfter på skärtorsdagen och kommer hem på annandag påsk. Jag hade verkligen ingen aning och det verkar som att jag överger Leia och Simon mitt i en storhelg. Som sagt, jag hade ingen aning, men vem fan firar påsk, egentligen?
 
Såja, nu hinner jag precis se andra halvlek av QPR-Manchester City. Som sagt, life is good!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: