Björns

2013-01-28
23:00:56

Livet i stort och smått.

Bloggen har halkat efter lite den sista tiden, men det har också varit omtumlande dagar med en hel del festligheter och lite annat. Lite annat som att jag i fredags efter åtta år som arbetsledare på olika kontor runt om i Nacka till slut hängde av mig oket och blev en helt vanlig brevbärare igen. Jag tjyvstartade tidigare förra veckan med att bara dela post och låta mina kollegor Nicklas och Magnus ta över bemanning och ordergivning och det har känts så fruktansvärt skönt. De sista dagarna har jag varit glad och nöjd redan när jag vaknar och är det forfarande när jag kommer hem på eftermiddagen. En del människor kanske har lättare att släppa jobbet efter dagens slut än mig, eller jag vet att det är så och det är ju det ideala. Själv blir jag jävligt uppe i varv och vill till varje pris fixa allt, fast det ibland inte ens går, men nu är det som sagt ett avslutat kapitel. Jag tar hela min lunchrast för första gången på många år och jag har energi kvar när jag kommer hem. Redan efter ett par dagar. Nu kan jag fokusera mer på mig själv, Leia och Simon. Bra för mig.
 
I kväll har jag påbörjat projektet med att sätta igång akvariet jag köpte av den tidigare hyresgästen i den här lägenheten, det var bara sexton månader sedan och har tidigare stannat vid en tanke. Nu surrar luftfiltret och vattnet cirkulerar sakta. Simon blir nog rätt förvånad när han vaknar.
Men vi får inte glömma att berätta om den fantastiska lördagen som var! Jag och Dennis var hembjudna till Walter, som vi har samexisterat med i Orminge i många år utan att riktigt lära känna. När vi fyllde fyrtio fick vi en middag med dryck och trevligt sällskap i present och nu fick vi avnjuta den. Walter fixade en slags potatispaj med köttfärs, kyckling, kokt ägg och russin bland annat. Det var skitgott!
Redan när vi kom var det dukat så att vi skulle fatta att vi inte kunde förvänta oss en lugn kväll.
Vi åt, satt och pratade och hade otroligt roligt hela kvällen, bland annat med hjälp av Tequila...
...och absinthe.
Det slutade med att vi blev så här snygga:
Nä, en chilensk dubbeltumme för Walters fenomenala initativ till en trevlig kväll!
 
Nu börjar det bli dags att dra sig tillbaka så att man hinner få lite nattvila. I morgon är jag utlånad till Tyresö eftersom dom har många sjuka där och det blir säkert spännande. Jag var där och jobbade en gång för sex år sedan och fick köra några feta höghus i Älta. I morgon ryktas det om något villaområde, intressant eftersom jag knappt ens vet vart Tyresö ligger. Simma lugnt.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: