Björns

2013-02-28
20:55:14

Ett betydligt överdrivet rykte. Som gjorts gällande.

Anyone up for torsdagsblogg? Jajjemen, åtminstone jag i alla fall. Igår kväll fattade jag det dramatiska beslutet att jag skulle springa innan jobbet och därför också TILL jobbet. Jag provade ju den omvända resan i fredags förra veckan och det gick bra, trots att det var jävligt jobbigt med alla backar. Jag lade mig tidigt för att orka upp 05.15 och vaknade med ett ryck och trodde jag försovit mig. Men då var klockan ännu bara midnatt. Jag somnade om och vaknade efter ett tag igen med ett ryck: jävlar, nu HAR jag försovit mig! Då var klockan 04.00. Sedan ringde klockan drygt en timme senare och jag gick upp och stekte en frukostlåda, samt lade in lunchlådan i sexhundra plastpåsar för att slippa ha yakiniku över hela brevbäraruniformen när jag kom fram. Det blir lätt lite skumpigt att vara matlåda i en ryggsäck på en människokropp som springer på asfalt och parerar isfläckar.
 
Löpningen gick alldeles utmärkt och vid backen ner mot Ektorpsrondellen såg jag ett fenomenalt vackert naturfenomen:
Nä, anfådd med kameran i farten och genom en kameralins ser inte fullmånen lika imponerande ut, det håller jag med om. Men den är i mitten av bilden mellan trädens grenar och i verkligheten var den enorm!
 
Jag duschade och skrudade om och värmde upp min frukost.
Den gula flensen på korven är ett föredetta stekt ägg som centrifugerats så att det satt kring väggarna i matlådan efter sex kilometer löpning. Men det var gott i alla fall och solen sken in genom fönstret i lunchrummet och de prunkande plastväxterna doftade ljuvligt.
 
Jag sorterade, kammade och delade ut post och så var ännu en arbetsdag över. Om jag skall tillägga något kan jag säga att jag jobbat mycket med musik i öronen de sista dagarna och ännu en gång upptäckt hur fantastiskt bra Monster Magnet och Helloween är. Och Gamma Ray. Sen lyssnade jag också lite på Dio. Inte illa det heller. Det är mest hårdrock nuförtin'.
 
Leia var hemma med Simon som fått ont i halsen och då det inte fanns någon tid att passa hem åkte jag till Forum och köpte en löpardräkt. Jag kände nu att eftersom jag kommit igång med springandet igen och tycker det är roligt och min motion inte direkt kostar någonting, så kunde jag unna mig lite komfort. Jag brukar alltid springa i långkallingar och vindbrallor och en tjock luvtröja, men till slut dör man nästan av värmeslag. Så jag slog till och uppgraderade mig själv för första gången i livet, åtminstone vad gäller löpandet.
För den som vill se hur det ser ut i rörelse tog Leia en actionbild också.
Sådärja, det var det hela tror jag. Nu skall jag ner till det kooperativa och handla massa matvaror. Coop Extra, när man vill vara sig själv för en stund.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: