Björns

2013-08-30
16:54:15

Fredagsfeeling.

Fan här ligger man som en förförisk sjöjungfru på en bränning i Sargassohavet och frestar och unnar sig. Arbetsveckan är slut, över och igenbommad och ut breder sig en helg fylld av absolut ingenting.
 
Eftersom jag och Simon var på fotbollsmatch igår och två judoträningar i veckan, samt att det är simskola på söndag morgon känner jag att jag redan ligger på pluskontot som engagerad förälder och kan vara ganska lat i helgen.
Dessutom stack jag ut och sprang 6 kilometer direkt efter jobbet, så även på det personliga planet är jag rätt nöjd.
På jobbet hade jag planerat lite fel min sista dag som arbetsledare, så jag fick oväntat åka och dela post i Lillängen också, men det är ju alltid trevligt.
 
Vår fantastiska Leia har åkt till Köpenhamn för att uppträda på Scandinavian Reggae Festival som den superstar hon är, så jag och Simon får klara oss själva. Just nu spelar han Minecraft med någon kompis, men jag skall se om jag kan övertala honom att skjuta asiatiska gangsterbossar i Kane & Lynch med mig när jag badat klart i stället.
 
Annars kryllar det av stormöten i fotbollen i helgen, supercup mellan Chelsea-Bayern i kväll, Manchester United-Liverpool och Tottenham-Arsenal i morgon och på söndag dessutom den största karamellen av alla: Cardiff-Everton.
För första gången på länge tror jag inte på förhand att Everton kommer att vinna. Cardiff mosade ju Manchester City senast och dom verkar urstarka hemma. Men vi får försöka.
Lite ofrivilligt har jag halkat in i Song Pop-träsket. Det är mest Janne Baahs och Richard Roséns fel. Dom jävlarna.
 
Men nu skall jag ta en klunk öl och sedan tvätta av mig löparsvetten med en handfull Honey Rich - Moisturing shower cream with softening honey extract. Så trevlig helg på er era jävlar.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: