Björns

2013-04-29
18:38:42

Vårtröttheten.

Fan här sitter man, endast tack vare en en och en halv timmes eftermiddagslur, en kopp kaffe och två sådana där burkar energidryck som kidsen dricker. Jag har varit tvungen att googla runt lite och försöka ta reda på varför jag sover och är trött hela tiden, om det kanske är leukemi, ALS, Parkinson eller något skit, men nu har jag diagnostiserat mig själv med vårtrötthet. "Hastigheten i dagslängdsförändringen nu gör att den biologiska klockan hos vissa inte hinner med." konstaterar sömnforskaren Torbjörn Åkerstedt. Man tackar. Det är bara att försöka komma i kapp.
 
Det blev inget jobb idag, Simon hade fått något skit med halsen och feber igen och Leia hade möten med jobbet. När jag och Simon var uttråkade till bristningsgränsen och trötta på Svamp Bob, ni vet han den fyrkantiga tvättsvampen, gjorde vi en hit and run i Forum för att se om det fanns ett FIFA 13 billigt någonstans. Det fanns det och nu har vi spelat fotboll på xboxen hela dagen. Mitt sämsta minne från eftermiddagen är när jag förlorade med Everton mot Simons PSG med 7-2. Mitt bästa är Simons kucklande glädjeskratt när han gjorde 7-2.
 
Leia kom hem och stekte pannkakor till oss och nu skall hon iväg och repa med Salt Lake City Social Club. Själv skall jag göra mig en termos kaffe och försöka hålla mig vaken till klockan fyra i natt. Syftet med det är oklart, annat än att jag känner att jag måste ta igen lite tid i vaket tillstånd innan jag hunnit sova bort hela livet. Jag får skriva och läsa och örfila mig själv helt enkelt. Och kanske se avsnitt 5-8 som är de enda jag har kvar av säsong 5 av Breaking Bad. Det låter som en plan, inte den smartaste kanske, men en plan. Över och ut.
Kommentar:
2013-04-29 @ 19:33:51
#1: Gina

Jag är också helt vårtrött. Skitjobbigt. Vill lägga mig klockan 8 varje dag.

Svar: Jo, det suger. Jag är verkligen inte någon som njuter av att sova mycket, jag blir bara stressad över att tid försvinner, även om jag inte har något särskilt jag skall göra. Har börjat pumpa vitaminer också nu :-)
Björn

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: