Björns

2012-10-31
05:00:00

Utan trosor i Tyrolen.

Vaknade en timme för tidigt, 03.56 av att det var sedvanligt trångt i sängen med ett jävligt fullvuxet barn bredvid. Gick upp och matade katterna som blev uppspelta och började bita mig i benen eftersom jag var vaken och dessutom med mina två armar och kunskap om vart maten finns är nyckeln till mättnad. Sen klappade jag lite på Leia innan jag beslöt mig för att gå upp på riktigt. Det här blir den sista tidiga morgonen eftersom jag skall ha lite höstlov med Simon torsdag och fredag och från måndag kommer inte första transporten på jobbet förrän nästan en timme senare. Känns mänskligt, känns bra.
 
Efter helgen har jag verkligten inte förmått mig göra ett skit, mörkret och tröttheten har helt tagit över. Jag har jobbat, spelat x-box med Simon, ätit och sovit, med undantag för igår då jag var på ett informationsmöte om ombildning till bostadsrätt. Min privata hyresvärd vill sälja sina lägenheter på Edövägen och jag och ett gäng grannar var i Ormingeskolans matsal och lysnade på lovsången från företaget som skall hjälpa oss att få det här att ske. Jag anmälde mig inte till någon intressegrupp eller blivande styrelse och får väl i bakgrunden se vad som händer de närmaste månaderna.
 
Annars hade jag en fin helg. I lördags var hela familjen och såg Hotel Transylvanien.
Det var länge sedan vi gjorde något tillsammans allihopa och det var en helt okej film. Simon läste tidning på bussen in till stan.
På kvällen var vi hemma hos Henke och Tatjana och halloweenfestade med de andra familjerna från Leias band. Det var mycket trevligt, med god mat och mycket skratt och jag vek ner mig några dagar innan den vita månaden egentligen var fullgången, men det var det värt.
 
Söndag morgon vaknade jag tidigt och beslöt spontant att gå lös på en omgång i grovtvättstugan. Det var isande kallt ute.
Höstrusket övergick tillfälligt i bitande vinterkyla.
 
På eftermiddagen vankades simskola och jag körde till Gustavsberg med mina provisoriska registreringskyltar upptejpade i rutorna. Nu några dagar senare har de riktiga skyltarna kommit och jag har fått nya hållare till dom av polaren Robert G som jobbar på en bilfirma. Nu gäller det vara att få arslet ur vagnen att skruva fast dom.
 
Det coola med bassängen på simskolan är att den är fyra meter djup och man kan titta på Simon underifrån genom ett runt fönster.
Men det har jag gjort förut, så i stället tog jag en promenad i Gustavsberg
Jag fann av någon outgrundlig anledning dessutom ett urinprov ute i naturen.
Efter simningen var det bråttom hem till Everton-Liverpool, det här var ju dagen då Everton äntligen skulle vinna ett derby. Simon fördes med i yran och ville låna en tröja och heja han också.
Det blev ju underläge direkt med 0-2 som Everton sen hämtade upp innan halvtid i en fantastiskt underhållande första halvlek. Andra halvlek var lite sämre och det blev inga fler mål och 2-2 således.
 
Nä, nu ringde väckarklockan på riktigt och det är dags att dra på sig uniformen och åka och jobba lite. Skall bli skönt med långhelg och höstlov i fyra dagar sedan. Simma lugnt.
Kommentarer:
2012-10-31 @ 09:50:09
#1: Rita

Aha, även ni har fått förfrågan om intresset av att köpa... Sa dom nåt om hur lång tid det kan ta att få besked om ifall tillräckligt intresse finns? Vi har ju börjat kolla på att flytta. Jag vill ha grillmöjligheter utan att behöva gå ner en trappa till gården. Å skulle gilla att ha golvbrunn i badrummet :)

2012-10-31 @ 12:53:37
#2: Björn

Allt klart till juni 2013 enligt planen denna gång. Wallenstam är drivande eftersom dom vill bli av med Orminge verkar det som.

2012-11-02 @ 08:34:13
#3: Rita

Jag försökte åxå bli av med Orminge men det var ju kört...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: