Björns

2012-10-26
22:32:23

Livet är stillsamt.

Fredag kväll och en rätt intensiv vecka på jobbet är slut. Jag lyckades mygla bort nästan all min brevbäring och var bara nere en kort sväng i Sickla Strand för sakens skull och fick sen tid över till annat. Lyckades smöra upp några vikarier som inte jobbat på länge, så nu ser allt bra ut inför nästa vecka också och jag kunde lämna Posten för den här veckan alldeles tillfreds. Mina chefer och facket har dessutom efter många om och men kommit överens i löneförhandlingarna och det verkar som att löneförhöjningen slutligen kan betalas ut på novemberlönen, retroaktivt från juni, vilket borde ge finfina julklappspengar. Fast nu förutsätter jag ju att jag är en av dom som får mer betalt och det kanske är förhastat.
 
Jag fick skjuts hem av kollegan Magnus eftersom jag inte orkade ta bilen utan registreringsskyltar till jobbet. Jag har fått provisoriska skyltar hos polisen, men den jäveln som knyckte dom passade på att bryta av hela upphägningsgrejen också, så det får bli ett besök på biltema i helgen.
 
Väl hemma möttes jag av en glad familj, ett kylskåp fullt av Trocadero
och en sagolik libanesisk måltid som Leia hållt på med i flera timmar! Kycklingspett, hommus, taboulee och någon röra av aubergine, pistagenötter och russin att doppa brödet i. Jäklar vad gott det var!
Innan maten hann jag dessutom med en synnerligen trevlig gubblur i över en timme på soffan.
 
Kvällen innehöll också ett avsnitt av Barda, lite x-boxspel (ja, jag har även köpt Gears of War 3 för det kostade bara 99 spänn och det är ju så kul) och massor av godis, chips och nötter. Och Trocadero så klart.
 
Simon har också fått en ny bok som han kan läsa i själv.
Dom har tydligen börjat med det i skolan och jag frågade om han ville prova att ligga själv i lugn och ro och läsa, eller om jag skulle läsa för honom. Han ville läsa själv och varje gång jag kom in till honom sa han att han bara ville läsa liiite till. Jag känner igen mig så otroligt mycket i det där och är så klart jättestolt och glad. Dessutom kunde han återberätta vad han läst, så det verkar vara ett riktigt intresse. Nu har han i alla fall somnat efter att ha sträckläst ut boken hör jag på snarkningarna från hans rum.
 
Leia gick och lade sig redan runt åtta, helt utmattad av matlagningen gissar jag, så nu är det tyst och lugnt här hemma. I natt var jag tvungen att lägga mig på soffan eftersom Simon hostade så mycket. Jag vaknade till vid halvtvå tiden av att någon ringde på dörren. Två gånger. Det är andra gången det händer efter sommaren, förra gången var det Leia som hörde det, så det borde rimligtvis inte vara några hörselhallisar om vi inte blivit galna båda två. Man är ju så sjukt trött vid den tiden att man inte fattar om det är dröm eller på riktigt och när jag släpade mig fram till titthålet efter några minuter var det så klart ingen där. Porten är dessutom låst och eftersom vi bara är 6 familjer i trappuppgången måste det vara någon granne. Gissar på konstiga damen mittemot även denna gång, men man vet ju inte. Kanske skall jag skaffa någon övervakningskamera bara för att stilla nyfikenheten?
 
I morgon blir det bio inne i stan med familjen. Hotell Transylvania tror jag den hette och det är 3D-brillor på som gäller. På kvällen skall vi hem till Tatjana och Henke och Halloweenfesta lite med alla familjer från Salt Lake City Social Club. Det lär bli naaajs.
Kommentar:
2012-10-27 @ 01:44:42
#1: Rita

Det gäller att komma ihåg att låsa ytterdörren...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: