Björns

2012-10-25
15:42:05

Den lilla blå Forden är våldtagen!

Sex bra saker med att få registreringskyltarna stulna från bilen:
 
1. Man får helt plötsligt börja fokusera på annat än att försöka sno ihop en rätt stressig dag på jobbet.
 
2. Man får glädja någon som kan åka genom biltullarna i Stockholm obegränsat antal gånger utan att det kostar något.
 
3. Man får prata med en polis.
 
4. Man får prata med Transportstyrelsen talsvar.
 
5. Man får betala lite pengar för nya skyltar.
 
6. Man får betala lite till pengar för tillfälliga skyltar om man vill kunna åka till jobbet och skjutsa till judo och simning innan de nya skyltarna kommit.
 
Snopenheten i mitt anlete när kollegan Magnus helt plötsligt kläcker ur sig under lunchen: "Föresten, du har inga registreringsskyltar på din bil." "Nähä, har jag inte" kontrar jag med då. Tankarna som bubblar upp är ju såklart: "När fan hände det?" Eller som damen på på polisen frågade: "När såg du att du hade registreringsskyltar sist?" Jävligt bra fråga, man antar ju lixom att dom alltid är där. När jag gick upp i morse var det ju typ 80 grader kallt och mörkt som i en gruvarbetares rövhål, exakt just då kan jag inte påstå att jag minns att jag tittade efter mina registreringsskyltar. Kanske har det hänt under natten, kanske har det hänt idag på morgonen, jag parkerade ju på Vattenverksvägen 05.30 och då var det mörkt så att tjyvar och banditer kan mycket väl varit i farten.
 
Sen kan jag inte låta bli att undra. Är det uteliggare, knarkare eller direktörer som snott mina plåtar? Jag har sett knarkare som försökt slanga soppa ur en övergiven bil i närheten av mitt jobb förut. Det är också nära till Saltsjö-Dufvnäs från mitt jobb och kanske är det någon direktör på väg till jobbet som en gång för alla beslutat sig för att trängselskatt bara är för sossar och att han gärna kan lägga 20 kronor på calvados i stället? Så många frågor men inte ett enda svar. Vi får väl se när grabbarna och tjejerna från CSI varit på brottsplatsen och dammat med en liten vippa och lyst med lila ljusstrålar omkring marken runt brottsplatsen.
 
I övrigt vill jag bara tillägga att jag idag liksom vid ett par andra tillfällen varit så disträ i bilen på väg hem från jobbet att det tagit 6-7 minuter innan jag fattar att det är Simons Mojje-skiva som dånar ur cd:n i bilen. Och att jag gungar med. Fy, jävla järntvätt.
 
 
Kommentar:
2012-10-25 @ 18:28:52
#1: Kåre

Stulna skyltar + lönehelg = rån?
Gissar på vid lunchtid imorron, de hade väl hoppats att du inte skulle upptäckt, eller orkat anmäla det innan dess...


Svar: Dom är ju jävligt anmälda, och hoppas det är som du gissar. Verkar lite smidigare att ha plåtarna på en uppeldad rånbil, än ha dom körandes i 190 förbi fartkameror och trängselskattsensorer i all evighet.
Björn

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: