Björns

2012-11-24
04:52:54

In the middle of the night.

Ungefär 16 tappra läsare om dagen har förgäves väntat i nio dagar på blogg. Imponerande! Den här beckmörka novembern har tyvärr tagit ett struptag på mig och den lilla energin som blivit över när helvetesdagarna på jobbet med 1,5-2 timmar övertid varje dag senaste två veckorna är slut har gått till familjelivet. Kroniskt trött, kroniskt orkeslös. Men så blir det ibland. I onsdags lyckades jag i alla fall ta kompledigt hela dagen och skrev några sidor på romanen utan namn och bara njöt av tystnaden. Underbart.
 
Efter jobbet idag var jag och Simon själva eftersom Leia var i stan för att se Nääk. Jag unnade mig en riktigt gammaldags grogg på gin och grappo medan jag lagade middag, vilket blev kyckling i currysås med ris.
Simon knorrade lite och tyckte att "det är ju inte direkt fredagsmat..." Men va fasiken är fredagsmat då? undrade jag. "Ja men en köttbit typ!" Jag har lärt honom väl, på gott och ont.
 
Så här dagarna innan lön har det blivit lite rester ur frysen och i tisdags körde vi tre små rätter. Den svenska varianten; kokt potatis med köttfärsås, köttgryta och pannbiff.
Och när vi ändå är inne på spåret med olika maträtter kan jag passa på att lägga upp en bild på matlådan jag glömde i skåpet på jobbet några dagar. Det hade varit fisk i den och den luktade ej gott.
Tillbaka till nutid. Jag tittar verkligen ALDRIG på tv längre om det inte är fotboll, men idag lade jag min utmattade kropp i soffan och tänkte kolla på barnprogram med Simon hela kvällen. Han var dock mer inne på att surfa runt på datorn, så jag blev fast framför en dokumentär om vulkaner...
...112, på liv och död...
...samt något program som hette Speeders eller något sånt om amerikanska poliser som jagade fortkörare. Fascinerande usel underhållning, men den passade bra för mig idag.
 
Sedan var det ju dags för programmet Simon aldrig missar. Barda.
Efter det såg vi X-factor och den där Robert Gustavssonserien. Det bästa med att titta på vuxenkomedi med sitt sjuåriga barn är frågor som kan uppstå. "Pappa, vad betyder sex?" Jadu...
 
Simon lade sig vid 23.00, alldeles för sent för honom egentligen och jag somnade en halvtimme efter. Jag vaknade igen 00.30 av att jag drömde att jag tappade en massa tänder. Fyra stycken tror jag det var och det var ingen fin dröm. Jag hörde att Leia kom hem och somnade om. Sen vaknade jag igen 03.30 och har varit vaken sedan dess. Nu hörde jag precis Simon kubba in och lägga sig i min säng, så om det skall bli mer sova i natt lär det bli soffan. Tror jag lägger mig där och läser lite när jag skrivit klart. Paralellläser nu nobelpristagaren Mo Yans Vitlöksballaderna och Stefan Tegenfalks kriminalroman Nirvana projektet och väntar på att någon av dem skall ta greppet och vilja bli utläst först.
 
I morgon är det fotbollsträning för Simon, Everton-Norwich för mig på tv och på kvällen lite festligheter hos en gammal kompis som fyller 40. Appropå Everton så håller jag just nu på att kolla runt lite efter billigt flyg för att kunna se någon Evertonmatch nästa vår. Har inlett en dialog med polaren Kenneth som har lite släktingar i Liverpool, det vore najs att kunna hänga på puben med lite locals innan matchen.
 
Nä, nu soffan. Hörs igen lite senare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: