Björns

2012-11-25
19:43:06

Ack denna helg.

Fotbollsträning igår för Simon och sedan lunchernas lunch: Kabanoss med senap och surkål.
Jag var även uppe i tvättstugan och bokade en tvätttid till idag. Där fann jag någons mycket utförliga manual och har funderat mycket på om det är en man som skickat sin inkompetenta kvinna, eller tvärtom, eller om det kanske är en förälder som skrivit lappen till sitt barn som just flyttat hemifrån. Roligt i alla fall med ordet jeansbyxor.
På kvällen åkte jag, min bror och Dennis hem till vår gamla polare Felix som fyllde 40 år och som vi knappt träffat de senaste 10 åren. Det var mycket roligt och det var frikostigt med mat och dryck. Dessutom var den gamla Bajenlegendaren Johan Andersons lillebrorsa Kimmen där, bara en sån sak!
 
Idag var det dock inte lika festligt att vara människa. Svårartad bakfylla som inte ville ge med sig efter varken Ipren, Alvedon, kaffe eller sportdryck och framåt kvällen när jag insåg att varken huvudvärk eller illamående skulle släppa innan tvättstugedags vek jag mer mig och gjorde det fulaste: tog en återställare. Ett snabbt besök nere på Shanghai House och två öl senare återvände livet. Tack och lov var det en otroligt enerverande ensam och berusad man som hela tiden försökte söka kontakt där, så det blev ett kort besök.
 
Nu pågår tvätt för fulla muggar i två tvättsugor och jag tänkte bli klar hyfsat tidigt så att jag och Leia kan kolla på nya Bondfilmen sedan. I morgon ny arbetsvecka.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: