Björns

2012-05-17
17:15:21

Kristi himmelfärdsdag.

Vaknar efter elva timmars sömn, fortfarande ont i halsen, forfarande fylld av slem, fortfarande grinig som en gammal gubbe som nyss tvingats sluta röka. Fy fan. Det blev en dag i hemmet och spela klart Bioshock.

I tisdags han jag hämta Simon på fritids 16.15, hem och ge honom mackor som han proppade i sig medans jag klädde på honom fotbollsgrejerna och ändå vara på plats på Boovallen 16.58, med två rejäla minuters marginal tills träningen började således.



När vi kom hem sen kände jag mig trött och risig med svullen hals och efter vi ätit däckade jag som en klubbad blåval. Tror klockan var 20.15 när Leia gick ner till Konsum för att handla någon tjejgrej och när hon kom tillbaka sov jag. På onsdagen vaknade jag utvilad och kände mig aningen bättre och åkte och jobbade, men hela dagen var det som att det fattades en växel i kroppen.

Jag hämtade Simon på fritids och det var inte en lite stolt grabb jag mötte där. Eftersom han var sjuk några dagar förra veckan missade han uttagningen till talangjakten, men hade som tröst blivit lovad att värma upp publiken med sitt bidrag som aldrig fick komma med. Tayo Cruz "Break yor heart". Ganska oblygt, men så klart med viss nervositet framförde han sången inte mindre än två gånger inför hela skolan! Hans två "bandkompisar" hade hoppat av eftersom dom inte vågade. Tänk om man själv hade det modet, killen är ju inte ens sju år. Det premierades så klart med den största glassen vi kunde hitta.

På onsdag kväll var det samma visa igen. Somnade tidigt med ont i halsen och nu sitter man här på den arbetsfria dagen och orkar inte ta sig för något. Tur att grannarna tog med sig Simon till Naturhistoriska Riksmuséet och Leia åkte in till stan för att strosa.

Ett litet ytterligare aber med den här dagen är att balkongdörren visst stått öppen medans jag badade förut och nu är vi en kisse kort här. Den okastrerade polaren Jax hade tagit chansen och rymt och jag har varit ute två svängar och letat utan resultat. Förmodligen har han kubbat iväg en bit och letat honkatter, sprängfylld och könsmogen som han är. Hoppas verkligen att han dyker upp igen framåt kvällen. Brorsan Opie börjar kännas sig lite orolig och ensam här. Över och ut.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: