Björns

2012-03-30
16:51:25

Spårväxling och en lugn helg i sikte.


Jaha, då har man stämplat ut från Posten i Saltsjö-Boo för sista gången. Officiellt i alla fall. Redan på måndag blir det en smärre comeback eftersom bemanningen såg lite skral ut, men på det hela taget byter jag till Posten i Nacka. Det är ju lite kluvna känslor till bytet eftersom jag hoppade av som chef i Nacka för ett tag sedan då jag tyckte att det var alldeles för stressigt. Nu återkommer jag i egenskap av brevbärare och det kan bli intressant. Min chef byter till Nackakontoret och plockar med sig några av sina favvobrevbärare i någon slags rokad och jag verkar vara en sån favorit. Jag och min kollega Magnus skall även i Nacka hjälpa till med bemanning, personalplanering och annat lull-lull för att avlasta vår boss en aning.

Eftersom det var sista dagen i Saltsjö-Boo var jag ju tvungen att ha med något slags fikabrödsaktigt, vilket jag kom på rätt sent igår kväll. Det är i och för sig ingen ursäkt eftersom sanningen är den att jag bara kan baka en enda sak: moccarutor, eller det lite mer tramsiga "Kärleksmums" som en del receptsidor vill kalla det. Så det hade det nog blivit om jag så kommit på det flera timmar innan också.

Det blev givetvis succé eftersom jag kroniskt överdoser alla slags socker när jag väl bakar, eller så var alla bara snälla och spottade ut i servetten under bordet när jag tittade bort.

Nu är det hur som haver fredagkväll. Otroligt skönt. Leia är ute och slarvar och jag och Simon har bullat upp med hamburgare, chips, läsk och klubbor och avser ha en helkväll i tv-soffan framför Barda och Let's Dance. Fantastiskt!

I morgon är det dags att vila huvudet ett dygn i Norrtälje. Det blir avstängd telefon och en schysst bok på ett vandrarhem och vem vet; kanske börjar jag den HÄR gången på min stora debutroman. Eller kanske skriver en vacker liten dikt, vem vet.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: