Björns

2012-06-27
19:57:00

Kändisspotting.

Vissa dagar händer det inte så mycket. Idag hände det två saker, men jag har glömt den ena. Eller...fast nu kom jag på den andra också. Det första jag tänkte nämna är min extrema kändisspottingstreak jag är på nu. Igår var det ju Bolibompa-Markus och idag ingen mindre än Kjell-Olof Feldt, den gamla sossefinansministern som styrde över rikets finanser för lääääänge sedan. Och blev känd för sitt rim om löntagarfonder på ett kladdpapper i riksdagssalen.
 
Idag backade hur som helst Kjelle-O ut sin jättestora, svarta BMW från uppfarten och i passagerarsätet satt förmodligen hans fru, hon Von Otter. Om det inte var hans fru är det djupt tragiskt om Ann-Sofie letar sig fram till bjorns.blogg.se och till sin fasa får reda på hans snedsteg. Dessutom körde han bara 30 meter innan han stannade vid en pappersåtervinningsgrej och gjorde sin plikt i kampen mot skövling av den norrländska granskogen.
 
På eftermiddagen var det dags igen när jag och Simon satt i det lilla fiket på COOP Orminge och lassade in kulglass (bubbelgum, päron och choklad för Simon och hallonsorbet, bubbelgum för mig). Kånkandes på en jättestor sån där reklamskylt som ser ut som en ihopfällbar stege, fast utfälld så att den kan stå stadigt för sig själv och innehållandes en reklamaffish om någon teater i Nacka kom ingen mindre än Eva Röse. Tror jag. Hon blev i alla fall besvärad när jag tittade länge på henne för att hon såg bekant ut. Å andra sidan är det inget ovanligt att kvinnor känner sig besvärade när jag tittar på dom.
 
Nu är jag inte HELT hundra på att det verkligen VAR Eva Röse, jag har nämligen förväxlat Siv Malmkvist och Lill Lindfors en gång på Kos när jag var 17 år, hade druckit baccardi och skulle köpa cigaretter mitt på dagen. Jag ser en kvinna komma gående med en cigarett i handen och frågar artigt (jag är nästan alltid artig) om jag kan få en cigarett? Hon flinar och frågar om jag verkligen tycker att hon skall ge mig en. Jag tittar upp, känner igen henne och brölar över halva ön:
 
- MEN DET ÄR JU DU! DU ÄR JU LILL LINDFORS!
- Nja (kanske lite sårad), jag är Siv Malmkvist.
 
Men det gick bra, det visade sig att hon bodde i hotellrummet bredvid vårt med sin son Baffe. Dom kom över på direkten och hängde med mig, Peter och Felix och jag blandade en stadig 90-10 grogg vodka/juice till Sivan medans vi lärde känna varandra alla fem.
 
Nu hinner jag inte skriva det andra jag tänkte på som hade med smält ost och kastruller att göra, för nu är det semifinal i EM. Hoppas att Ronaldo gör kaos med Spanien, om inte annat bara för att.
 
P.S Sivan rörde knappt groggen, den otacksamma gamla skatan.
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: