Björns

2012-07-29
14:11:08

Söndag utan blues.

Nu har en halv söndag gått. När jag var nere på zoo-affären och köpte kattsand passerade jag löpsedeln för någon av kvällstidningarna som skrek ut: SÅ LÄR DU DIG SEXKODERNA PÅ CAMPINGEN! Nyheter, jo jag tackar. Ville ta kort på löpsedeln till bloggen, men framför den satt en fetlagd man med mustasch i 55-årsåldern som såg ut exakt som en sån som kan sexkoderna på campingen och jag tvekade, vacklade och vågade till slut inte knäppa bilden med både honom och löpet. Jag är normalt ganska oblyg i mitt mobilkamerafotograferande, bloggen framför allt! Men ibland drabbas jag av tvivel. Eller är det kanske bara vanligt hyfs att inte ta kort på okända människor utan att fråga om lov.
 
Igår skjutsade jag ner Leia och Simon till Glasan för bad, medans jag själv stövlade ut i skogen för att vara mig själv en stund. Jag älskar att sitta uppe på utkiksberget och blicka ut över Stockholm och havet och fundera på vem fan jag är egentligen.
Och de mäktiga döda träden efter skogsbranden 2006 någonting?
På tillbakavägen härliga näckrosbeklädda Svartpotten.
Senare på kvällen var vi och grillade hos Gina och John. Som en bonus kom även Erica och Pedde dit med lilla Max och sedan också Jagaz. Det var naaaajs.
Inte för att vi inte kan grilla med Gina och John annars, men nu hade vi lite extra anledning. Dom skall barnvakta Simon några dagar när jag och Leia åker bort och firar att jag fyller, håll i hatten nu, hysteriska 40 år! Så vi behövde snacka lite om det också. Vi har haft Simon i 7 år, men aldrig varit ifrån honom båda två längre än en natt förut. Det känns jättekonstigt och lite läskigt, men så klart borde vi ha gjort det för länge sedan. Han kommer ha det bra och vi kommer att få lite tid för varandra.
 
Vart vi skulle åka var en överraskning, en fyrtioårspresent från fina Leia och en väl fördold hemlighet, ända till i morse när Simon var nyvaken och råkade prata brevid mun. Så nu vet jag att vi flyger till Talinn i morgon bitti och det känns hur fantastiskt som helst. Tre nätter på hotell och bara promenera runt och vara med varandra. Som en bonus är jag ju jävligt svag för öst-köket och ser fram emot att få lassa in en massa fläsk och surkål några gånger om dagen. Jag är lycklig nu.
 
 
 
Kommentarer:
2012-07-29 @ 14:20:26
#1: Anonym

Äntligen fick du veta det som alla känt till ett bra tag :)

2012-07-29 @ 14:59:21
#2: Ha det så bra där borta i öst.Kram Birgit

Ha det så bra där borta i öst.Kram Birgit

2012-07-29 @ 14:59:44
#3: Ha det så bra där borta i öst.Kram Birgit

Ha det så bra där borta i öst.Kram Birgit

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: