Björns

2012-07-27
17:38:45

Myrsjön, Alvas kalas och kötthalt.

Det blev en varm och solig dag, en riktig sommardag helt enkelt. Jag frågade Simon om vi inte skulle åka till Glasan och ta ett dopp innan vi skulle fira hans kusin Alva? Nej, jag vill softa och spela DS blev svaret. Allrighty then, då går jag ut och tar av mig på överkroppen för att få lite sol då? Förresten, jag vill bada. I Myrsjön. Okej, vi cyklar dit, hela familjen. Det var en vacker förmiddag.
Efter en kvart säger Simon: Det var tråkigt här, jag hade hellre velat åka till Glasan. Aha svarar jag, du menar det jag föreslog först? Vi gav upp och åkte hem och lagade kebab. Härliga frysta, färdiga flarn stektes och lades i libanesiskt pitabröd med tomat, sallad, lök, ajvar och vitlössås. Det var gott.
 
På stranden hittade jag föresten ett vykort i ryggsäcken, föreställandes Munchs målning "Förtvivlan". Nog fan ser han förtvivlad ut duden på bilden.
Vi gick hem till Alva och möttes av hennes storasyster Emma, i rollen som Spiderman.
Och vi träffade Alva. Fast det här kortet tog Lina senare, när vi gått, men det är härligt!
Alvas pappa, min pappa och Leia var där.
Alva och Simon trollade med trollerilådan Alva fick av Maria och Jack Sandqvist.
Simon fick också paket i efterskott. Feting-Lego av farfar och farmor och feting-Star Warsskepp av Alvas familj. Tung kärra från Landos Cloud City! Simon ser egentligen inte ut som ett retard, men han gör ofta miner...
Vi åt tårta och drack kaffe och det var varmt och det var trevligt. Sen gick vi hem.
 
Jag handlade korv till Simon. Dennis-hotdogsen visade sig ha en kötthalt på 34% när jag kollade innehållsförteckningen. Jag tog den andra korven som skröt med HÖG KÖTTHALT.
Hela 56%. Jag undrar vad Emils morsa skulle sagt om den korven när hon satt och ystade korv inför något taberas i Knohult eller Katthult eller vad fan ställena i Småland hette på den tiden Astrid Lindgren var ung. Hon skulle hur som helst inte blivit imponerad, det är jag övertygad om.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: