Björns

2012-12-30
10:45:58

Vuxna män har roligt tillsammans.

Hemma hos mig har vi två badrum. I det som har blivit mitt badrum står katternas sandlåda, men i morse hade någon av katterna bajsat utanför. Vem av Jax eller Opie som var den skyldige vet jag inte, jag har frågat båda, men dom ser oförstående ut. Nåja, jag har plockat bort det och skrubbat golvet i alla fall nu.
 
Men den här bloggen ska inte handla om fekalier, den skall i stället handla om att som vuxen människa (Jag vet, det kan diskuteras i mitt fall) träffa nya vänner och dessutom ha sån tur att träffa så rätt vänner. Jag har de senaste säsongerna varit med i en Drömelva på aftonbladets sida (Rita, du kan blunda nu) där man väljer ut ett lag med 11 spelare i Engelska Premier League som får poäng beroende på vad dom presterar i verkligheten varje vecka. (Så Rita, nu kan du titta igen). Det var en kille som heter Johan, men också Judas som bjöd in mig. Vi har setts genom andra vänner eller i samband med Hammarbymatcher då och då under många år, men vi har aldrig riktigt umgåtts. I den ligan finns också en annan kille som heter Anders, men också Kaparn. För något halvår sedan fick jag reda på att Kaparn brukar lira bas i olika reggaekonstellationer med Kenneth som trummade i Svenska Akademien och att det var just denna Kaparn som Kenneth berättat om som den han kunde snacka fotboll på väg hem från spelningar med, men under en lång tid visste jag inte att Kaparn var polare med Kenneth och Judas (och även Rasta-Robban), fast oberoende av varandra. Det är inte rörigt ännu va?
 
Hur som helst hade vi bestämt att vi skulle ses någon gång och titta på fotboll tillsammans, och igår blev det till slut av. Även min bror och Rasta-Robban var inbjudna, men var tvugna att vika ner sig på grund av förkylningar, så det slutade med att vi blev tre. Vi möttes upp utanför Systembolaget i Liljeharlem och införskaffade nödvändig öl och cider och åkte sedan hem till Johan, precis i lagom tid för Sunderland-Tottenham. Mellan matcherna (den andra var Norwich-Manchester-City) spelade vi FIFA 13 i olika lagkonstellationer mot varandra och dom fick turas om att ha mig i laget (eftersom jag är så jävla kass).
Vi åt en grymt god ragu med färsk pasta som Johan tillagade under eftermiddagen och vi drack öl.
Och vi skrattade HELA tiden. Det var år och dar sedan jag hade så roligt och skrattade så mycket och det kändes som jag hade känt de här grabbarna hela mitt liv. Efter fotbollen gick vi över helt till att spela FIFA 13, utan ljud på i spelet och i stället med blandad musik från Johans outömliga samling vinylskivor i högtalarna. Det absolut sista som hände var att jag mirakulöst lyckades vinna över Kaparn efter att ha grisat i 90 minuter och lyckats gör mål på kontring i den 91:a. Sådan är jag.
 
Vid halv elva kastade vi oss in i en taxi och åkte till Debaser Slussen för att kolla på ett band som Kaparn ville se, "Music is the weapon". Vilket jävla gung!
Efter spelningen var det dags att åka hem till tryggheten i sängen igen och jag gled ner till Nackabussarna som Bambi på blankisen och han slå en rejäl kullerbytta framför 496:an. Väl på bussen höll jag mig vaken ända till Björknäs och vaknade sedan vid Slussen igen. Hatar frivarv. Pratade med min bror i telefon hela vägen hem försök nummer två och lyckades utan missöden ta mig hem. Bra jobbat Claes!
 
Nu sitter jag här lycklig med en kopp kaffe och är otroligt nöjd över en så fantastisk lördag! Det känns som att jag känt Johan och Kaparn i hela mitt liv och jag är säker på att vi kommer att göra om det. Jag älskar att ha roligt. Strax åker hela familjen till Kenneth, Malin, Eyla och Elliot i Gnesta för nyårsfirande. Även det kommer att bli bäst! Life is good, om nu någon trodde något annat.
 
Kommentarer:
2012-12-31 @ 18:48:45
#1: Rita

Frivarv?! På riktigt?!!! Vansinnigt roligt :)

2012-12-31 @ 18:48:45
#2: Rita

Frivarv?! På riktigt?!!! Vansinnigt roligt :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: