Björns

2012-12-29
09:05:30

Marilyn Monroes skeva verklighetsuppfattning.

Lördag morgon och livet är i full gång. Jag tvättar i dubbla tvättstugor och Simon spelar Sagan om Ringen Lego på x-box medans han sjunger Shakiras "Waka waka" och Leia får vila ut eftersom hon var ute med kompisar igår. Tredje koppen kaffe värmer fint.
 
När jag vaknade i morse kunde jag knappt röra mig och måste sett ut som Seb Macahan när jag rörde mig mot badrummet. Två dagars brevbäring på Henriksdalsberget har gett mig en jävulsk träningsvärk i vader, lår och trampdynor och det märks att jag är ovan vid just den utdelningsformen. Har mest delat från bil, elbil, eller gått uppför trappor senaste tiden. Fast solen sken över mig igår.
Enda minuset med dagen igår var ju att jag lyckades köra in i en kollega som var på väg ut ur garaget och grejade en plåtskada på en post-Fiat. Den hade gått hela 19 mil innan jag sabbade fronten på den...
 
Efter att ha stämplat ut från jobbet och in i nio dagars ledighet åkte jag hem och löste av Leia som haft Simon och två kompisar till honom hemma hela dagen. Hans kompis Linus ville äta middag hos oss och jag berättade för honom och Simon att det minsann var entrecôte med medelhavssallad och bearnaisesås på gång! Båda barnen rynkade på näsan och sa att kött är slemmigt och att dom ville ha köttbullar och makaroner i stället. Vem orkar argumentera en fredag och det blev många köttbitar till mig i stället...
 
På kvällen tittade jag och Simon på filmen Modig som var helt okej. Mysigt att ligga tillsammans i soffan och bara slappa.
När Simon somnat satt jag länge framför datorn och snackade tips och trav med mina nya och nygamla polare i spelbolaget och det är så sjukt roliga diskussioner och tonen är rå men hjärtlig. Vi hoppas på fina pengar idag!
 
I eftermiddag skall jag och min bror träffa Judas och Kaparn och kolla fotboll och spela FIFA 13. Kanske blir det en liten öl också. I morgon drar vi till Gnesta för att fira nyår med Kenneth och Malin och det blir skoj som fan! Vi brukar vara hos dom varje sommar, men i år sket det sig och det är verkligen på tiden. Nä, det här med lite långledigt efter årets tuffaste arbetsmånad känns inte alls dumt och humöret är verkligen på topp nu. Mot 2013 och ännu ett fantastiskt år!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: