Björns

2012-08-28
21:01:48

Fan vad det blir tisdag ofta.

När vi åkte hem från simskolan i förrgår regnade det:

Allright! Sen blogg, brukar betyda färre läsare eftersom väldigt få hittar hit till bjorns.blogg.se utan att jag hajlajtat uppdateringen på fejsbok, ni är lata era kryp! Men det vet ni redan. Nåväl.
 
Jag klev utanför dörren i morse efter en rask kopp kaffe och lite högljudt spinnande och benkråmande från hungriga katter. Tänk om man hade haft Jax och Opies aptit klockan 05.15 på morgonen. Själv fick jag i mig en skål Onaka-fil med müsli i alla fall, vilket är ett kul framsteg. Jag äter tydligen frukost nuförtiden eftersom jag är så förbenat tom i magen på morgonen utan kolhydratintag till lunch och middag. Utanför...var det kallt. Men det har alla redan sagt till varandra i fikarummet och på facebook. "Idag är det sol!", "Idag regnar det!", "Idag kom första frosten!" Jag vet, jag gör samma som ni och bland det första jag gjorde när jag träffade hon krullhåriga tjejen som kommer med första lastbilen post, ni vet hon som har sånt där värmeskydd på låren för att hon har ont, var något i stil med "Fa-an vad kallt det var nu på morgonen!" Vi älskar att prata om väder här i Sverige som en del invandrare brukar påpeka.
 
På jobbet rullade allt på enligt plan, det har varit några bra veckor nu efter sommaren och alla håller sig friska fast det varit jobbigt och tungt. Jag blev lite sen hem idag dock eftersom jag tog med mig ett fastighetskort ut och bockade av alla som inte vill ha reklam eller gratistidningar, samt strök och lade till ett och annat namn i Sickla Strand. Jag lär väl hamna på ett annat distrikt nu när jag ansträngt mig lite för att göra det här tipp-topp. Skitsamma.
 
Hem dårå och steka torskrygg panerad i ägg, ströbröd och citronpeppar för att lura Simon att det var vanliga skitstora fiskpinnar, till det grönsallad med fetaost och en sås av gräddfil, majonäs, kokt ägg och smörgåsgurka. Om det blev gott? Naturligtvis.
 
På med fotbollskläder och i väg och hämta upp Pastor Sebarian och Adrian, ner till Boovallen och fotbollsträningen.

Nu hemkommen och Leia hade slitit som fasiken i köket och förberett mat till i morgon. Underbart!

Jag tyckte mig ana ett litet uns av halsont på ena sidan och drack två centiliter Tullamore Dew, i medicinskt syfte och sen drack jag två små burkar Falcon Export i psykologiskt syfte. Mest för att se om jag fortfarande gillade öl och tamejfan! Det var mycket gott.
 
Ner till Centrum och köpa frulle till Simon sen. Han äter alltid frukost på Fritids, men i morgon får han lite sovmorgon då jag skall på någon slags utbildning inne på Posten i Årsta. Vi skall prata om att bemanna lågt i grunden och inte ta in mer folk än nödvändigt. Besparingar, besparingar, sånt är livet överallt i dessa tider. I centrum var det mörkt och min mobilkamera suger, så jag vet inte varför jag lade till den här bilden?

Nu är det i alla fall gjort. Orminge Centrum en tisdagkväll strax innan 21.00. Wicked.
 
Nä, nu återstår bara att krypa till kojs och slentriantitta på Falling Skies, det enda resten av energin räcker till. Jag har ont i kroppen av gårdagens korpfotboll och det ondsinta vädret. Jag har i hela mitt vuxna liv haft ont i kroppens olika leder och muskler när vädret slår om drastiskt, läkarvetenskapen hävdar att det är bullshit, men jag känner ju vad jag känner och ser med skräckblandad förtjusning fram emot att bli en ledbruten, reumatisk gubbe i gungstol på verandan som ojar sig och säger: "Jag tror det blir regn snart, jag känner det i mina onda knän..."
 
Bäst man borstar tänderna innan bara.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: