Björns

2012-08-29
21:55:00

Denna fenomenala onsdag!

Jag vaknade ett gäng gånger under natten eftersom Simon låg bredvid, som vanligt får man säga och han är nu sju år och stor som en fullvuxen Danny de Vito. Han tar en del plats alltså. Men när jag vaknade för sista gången eftersom jag var tvungen att stiga upp var klockan över 06.30. Denna ljuvliga sovmorgon! Simon fick äta frulle hemma eftersom jag inte började förrän 09.00 och hela morgonen kändes som en lyx.
 
Jag spenderade min dag på Posten Årsta i konferensen på plan 3 och gick igenom hur vi skall sänka grundbemanningen och parera toppar med extrapersonal. Jag känner att framtiden som arbetsledare kommer att bli riktigt spännande när jag har folks timmar och möjligheter till jobb i min stränga hand framöver. Prestera bra på kort tid, tjäna så lite som möjligt och gå hem! Jag kanske ringer dig igen sen. Jomen.
 
Jag hämtade Simon på fritids och kom hem till Leias förpreppade middag vilket sparade lite tid, mycket najs.
 
Sen iväg till veterinären med Opie som bajsat löst i ett halvår trots avmaskning. Nytt foder och ett par sköna provrör för framtida intressanta stoolsamples för endast 882 spänn blev facit, tack och bock. Det mest minnesvärda med det här besöket var när tant veterinär frågade om jag kunde få Opie att sluta spinna så att hon kunde lyssna på hans hjärta. Lycka till sa jag, den här katten spinner bara man tittar på honom och han älskar ALLA människor i hela världen. "Kan du blåsa honom i ansiktet, dom brukar sluta spinna då?" Jag blåste till, hårt, tre gånger och Opie kurade ihop sig och spann ännu mer. Jag har aldrig träffat en mer social, tillgiven och fin kattjävel.
 
Sen gick jag till Dennis och snackade kalas. Vi fyller ju båda 40 i år och skall partaja lite på lördag ihop med våra 110 närmaste vänner. Läser du det här och inte är bjuden beror det nog på att vi inte umgås så ofta och att vi inte har plats för hela världen på samma gång, ledsen för det. På riktigt.

Nu är det åter dags att knyta ihop säcken, vi får hoppas att torsdagen bär saftig frukt i sitt sköte och att vi alla vaknar och är vid liv. Det vore ju skit om vi dött i sömnen om man säger så. Adios.
 
P.S
 
Dagens filmtips. Telefonen dom använder för att ringa in uppdrag till Flint låter skitroligt, fråga Robban Glidberg. Den enda som kan härma signalen till fullo med enbart munnen är dessutom Dennis Redwall.
 
http://www.imdb.com/title/tt0059557/
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: